SYNC 2 - gedrag zonder SD-kaart

Discussie over de Ford S-MAX

Moderator: Beheerders

SYNC 2 - gedrag zonder SD-kaart

Berichtdoor gscharloo op za jun 13, 2020 21:16

beste Lezers,

Ik heb vandaag een Ford S-max 1.5 ecoboost Trend gekocht uit maart 2016(3). Het lijkt erop dat ik geen navigatie is ingebouwd(of dat er geen SD-kaart aanwezig is?) Dat Navigatie niet werkt is volgens mij bijzonder omdat er in 2016 gekozen is voor een Technology Pack :

Technology Pack
- Navigatiesysteem met 8 inch touchscreen, SYNC 2, 8-speakers en DAB
- Parkeersensoren voor en achter
- Intelligent Speed Assistance: Traffic Sign Recognition en Cruise Control

Als ik in Systeeminformatie kijk valt mij een aantal dingen op:

Serienummer: XXXXX
Chassisnummer (VIN): WFxxxxxxx
CCPU S/W Versie: 3.08.15128.EA_10_PRODUCT
SIRIUS ESN: NO SAT RADIO
Information GracenoteR database: 3088, Library 5.6.2.9

1.) Ik zie geen Versie navigatie-applicatie:
2.) Ik zie geen Versie kaartendatabase:
3.) In Menu rechtsboven lees ik "Informatiesysteem" - En hier zou Navigatie moeten staan?!

Nu heb ik in de handleiding gelezen dat
'De navigatie SD-kaart moet zich in de SD-kaartgleuf bevinden om het navigatiesysteem te kunnen gebruiken.
Neem contact op met een erkende dealer indien u een vervangende SD-kaart nodig hebt.'
- blz 421

Ik heb nu het vermoeden dat er helemal geen SD-kaart in de auto aanwezig is. Zou hierdoor kunnen verklaren dat ik de melding "SIRIUS ESN: NO SAT RADIO" in mijn scherm aflees en hierdoor er geen versie- navigatie applicatie en kaartendatabase zichtbaar is? - Daarnaast weet ik nu niet of DAB werkt

Zou ik met een nieuwe SD-kaart mijn Navigatie werkend kunnen krijgen of is hier iets anders aan de hand?

Ps Via "Waar ben ik?" kon ik mijn Breedte / Lengte gegevens aflezen dus er is een GPS aanwezig in de auto ?!

Wie heeft voormij de gouden tip ?
gscharloo

Word een Viking

Re: SYNC 2 - gedrag zonder SD-kaart

Berichtdoor mikeo op vr jun 19, 2020 6:09

Volgens mij heeft die melding te maken met de radio. Google bv op: SIRIUS ESN: NO SAT RADI

https://itstillruns.com/activate-satell ... 95164.html

Misschien een idee om even langs een Ford garage te rijden en vragen wat je nu hebt. Dan weet je zeker waar je aan toe bent. Er zijn altijd zoveel uitvoeringen en modellen.
Bij onze S-Max zat gewoon een SD kaartje die in de radio gestoken kon worden voor de navigatie, maar dat was voor het 2008 model.

Misschien kun je hier nog iets mee. Lijkt erop dat het nu via een USB stick verloopt.
https://www.ford.nl/onderhoud-en-servic ... g/update#/
mikeo

Keer terug naar Ford S-MAX