After market radio gaat soms pas na een paar minuten aan

Discussie over de Ford S-MAX

Moderator: Beheerders

After market radio gaat soms pas na een paar minuten aan

Berichtdoor mikeo op ma mei 01, 2023 15:08

We hebben een S-Max diesel uit 2008.

Tot voor kort probleemloze en superfijne auto. Er zit een after market radio ingebouwd.
Sinds kort problemen met de radio.
Het begon dat ik de motor uit zetten en de radio niet uitging wat hij normaal wel deed. Dus met de powerknop werkt het gelukkig wel. Maar na later weer te gaan rijden wilde de radio niet meer. Na een paar minuten rijden kon ik hem weer aanzetten.
Nu is het met regelmaat als ik de auto start de radio niet aangaat. Na een paar minuten rijden start hij ineens op en werkt hij verder probleemloos. Hierna kan hij soms een paar dagen weer prima werken en ineens is het probleem er weer.

Hij gaat altijd wel weer aan maar soms dus direct en anders na een paar minuten. Uit gaat hij meestal wel, nu 3x gehad dat hij niet uit ging als ik de sleutel verwijder uit het contactslot.

Omdat het zo random gebeurt kan ik er geen grip op krijgen en op internet ook niet echt iets te vinden.

Verder werkt de auto prima en merk ik niet dat andere dingen die op het contactslot werken het niet doen.

Het lijkt bijna op een relais wat blijft hangen tijdens het starten en soms stoppen van de motor en dat deze na een tijdje wel weer zijn ding doet.
Maar ik kan niet vinden of er een relais hiervoor wordt gebruikt en waar ik die dan zou kunnen vinden.

Contactslot al een paar keer met WD40 schoon gespoten maar dan maakt verder niet uit.

Hoop dat iemand tips heeft of een oplossing.
Natuurlijk kan ik een andere draad trekken naar de radio maar wil liever weten wat het probleem is om erger te voorkomen op een later tijdstip.
mikeo

Word een Viking

Re: After market radio gaat soms pas na een paar minuten aan

Berichtdoor Davion op ma mei 01, 2023 16:15

Ik ken er zelf niet genoeg van, maar aangezien het een aftermarket unit betreft zou ik mss aanraden de radio uit het dashboard te halen en te proberen achterhalen op welke draad je spanning moet krijgen indien je het contact opzet/afzet, indien dit correct is, is de kans groot dat het de unit zelf is.
Owner of 2 Ford's :D : Mustang + Kuga Mk2 :)
Davion

2017 Ford Mustang

Berichtdoor King op ma mei 01, 2023 19:19

Ik heb er zelf ook een chinees in zitten. Denk nu een jaar of twee.
En dat was eigenlijk plug&play. Zat een verloop stekker bij.
Zelfs de stuurbediening doet het.
Normaal gaat er een gele draad naar je contactslot. Dat is de schakeldraad die stroom levert.
En een rode voor de continu stroom.
Neem aan dat je afterrmarket op android draait. Dan kun je hem naar fabrieks instellingen zetten ergens in het menu.
Ford S Max 2.0 Titanium
Goud metallic, 18 inch spoke velgen, in de winter 16inch LMV, parkeer sensoren, CC, AC ,bj 9-2007, bestuurders en pasagiers stoel 8 voudig verstelbaar.
kmst 130.000 .
King

Berichtdoor mikeo op di mei 02, 2023 8:28

Davion schreef:Ik ken er zelf niet genoeg van, maar aangezien het een aftermarket unit betreft zou ik mss aanraden de radio uit het dashboard te halen en te proberen achterhalen op welke draad je spanning moet krijgen indien je het contact opzet/afzet, indien dit correct is, is de kans groot dat het de unit zelf is.

Staat ook op de planning.

King schreef:Ik heb er zelf ook een chinees in zitten. Denk nu een jaar of twee.
En dat was eigenlijk plug&play. Zat een verloop stekker bij.
Zelfs de stuurbediening doet het.
Normaal gaat er een gele draad naar je contactslot. Dat is de schakeldraad die stroom levert.
En een rode voor de continu stroom.
Neem aan dat je afterrmarket op android draait. Dan kun je hem naar fabrieks instellingen zetten ergens in het menu.

Het is nog WinCE versie en zit er al 11 jaar in denk ik ook incl stuurbediening van het merk Eonon.
Als hij werkt dan doet hij ook gewoon wat hij moet doen zonder problemen of kuren en is ook aansloten via die standaard manier van aansluiten zoals ook de schakeldraad.

Zelf denk ik dat het niet de unit zelf is maar iets anders en hoop dat iemand het probleem herkend.

Unit eruit halen en testen is ook iets wat ik zeker ga doen maar door gebrek aan tijd lukt dan voor nu niet.
mikeo

Keer terug naar Ford S-MAX