Tot voor kort probleemloze en superfijne auto. Er zit een after market radio ingebouwd.
Sinds kort problemen met de radio.
Het begon dat ik de motor uit zetten en de radio niet uitging wat hij normaal wel deed. Dus met de powerknop werkt het gelukkig wel. Maar na later weer te gaan rijden wilde de radio niet meer. Na een paar minuten rijden kon ik hem weer aanzetten.
Nu is het met regelmaat als ik de auto start de radio niet aangaat. Na een paar minuten rijden start hij ineens op en werkt hij verder probleemloos. Hierna kan hij soms een paar dagen weer prima werken en ineens is het probleem er weer.
Hij gaat altijd wel weer aan maar soms dus direct en anders na een paar minuten. Uit gaat hij meestal wel, nu 3x gehad dat hij niet uit ging als ik de sleutel verwijder uit het contactslot.
Omdat het zo random gebeurt kan ik er geen grip op krijgen en op internet ook niet echt iets te vinden.
Verder werkt de auto prima en merk ik niet dat andere dingen die op het contactslot werken het niet doen.
Het lijkt bijna op een relais wat blijft hangen tijdens het starten en soms stoppen van de motor en dat deze na een tijdje wel weer zijn ding doet.
Maar ik kan niet vinden of er een relais hiervoor wordt gebruikt en waar ik die dan zou kunnen vinden.
Contactslot al een paar keer met WD40 schoon gespoten maar dan maakt verder niet uit.
Hoop dat iemand tips heeft of een oplossing.
Natuurlijk kan ik een andere draad trekken naar de radio maar wil liever weten wat het probleem is om erger te voorkomen op een later tijdstip.