spiegels C-max

Discussie over de Ford C-MAX

Moderator: Beheerders

spiegels C-max

Berichtdoor vakantiefietser op vr mei 06, 2022 23:03

Hallo iedereen,

Vraagje: de spiegel van de C-max van mijn broer lijkt mechanisch te blokkeren (zelf b-max rijder).
Hoe werkt die spiegel? Ttz, Hoe gebeurt de overbrenging mechanisch?

Voor de raambediening van mijn Focus jaargang 2002 was dit destijds worm-wormwiel overbrenging.
Deze ging ook al snel kapot. Destijds opengegooid, bleek dat het anker van het motortje pikzwart zag: koolstof van de koolborstels had zich opgehoopt tussen de lamellen.
Remedie was dit anker polieren met korrel 1000 schuurpapier, en daarna het koolborstelstof tussen de lamellen verwijderen.(met de achterkant van een ijzerzaagblad zoals mijn vader het me had geleerd)
Werkte daarna weer prima. 400 euro uitgespaard. Want dat was wat mijn garagist zou gedaan hebben, heel de boel vervangen.

Voor de spiegel van de C-max (drie jaar oud) vraag ik me dan ook af hoe het mechanisch in elkaar zit?
Uiteraard zal geen enkele garagist zich daarmee bezighouden, die vervangt gewoon de complete spiegel, 300 euro en 't is opgelost.

Zelf vind ik het wel triestig dat zo'n spiegel al na 3 jaar de geest geeft. Dus ben ik getriggerd om dit defect op te lossen.

Iemand suggesties? de Ford TIS van de B-max en C-Max heb ik nog niet, die zouden ook welkom zijn.

Alvast bedankt!!
vakantiefietser

Word een Viking

Keer terug naar Ford C-MAX