Ford C-Max 7 pers ombouwen naar 5 pers.

Discussie over de Ford C-MAX

Moderator: Beheerders

Ford C-Max 7 pers ombouwen naar 5 pers.

Berichtdoor mikeo op wo nov 27, 2024 9:40

Ik rijd een Ford C-Max Grande 2015 nieuw facelift model.

De 2 achterste stoelen worden nooit gebruikt en nemen onnodig kofferbak ruimte in en irriteer mij mateloos aan de niet vlakke vloer :evil:
Daarom het idee om deze 2 stoelen te verwijderen en daarna moet natuurlijk de kofferbak wel netjes afgewerkt worden met vloerbedekking zodat deze mooi vlak word.

Iemand een idee wat het onderdeelnummer voor de vloerbedekking is hiervoor en of het überhaupt bestaat.
Andere tips mbt het ombouwen hoor ik uiteraard ook graag.
mikeo

Word een Viking

Re: Ford C-Max 7 pers ombouwen naar 5 pers.

Berichtdoor mikeo op vr nov 29, 2024 15:07

Vandaag de 3de rij verwijderd. Slechts 5 torx schroeven en de kabel van de veiligheidsriemen loshalen. Wel zorgen voor een extra persoon aangezien het een aardig gewicht is om te verplaatsen en eruit te tillen.
Nadeel is alleen dat er aan de bank 2 pinnen door de vloer gaan en nu heb je dus 2 gaten en je kijkt zo naar buiten. Hier moet ik dus nog iets van rubberen doppen voor zien te printen. Voor nu even met ducttape goed dichtgeplakt.

Het systeem geeft nu met starten wel een melding dat er een probleem is met de veiligheidsriemen omdat de kabel natuurlijk los is gemaakt. Dus morgen even proberen om de kabel met de 2 riemkliksysteem los te halen van de bank zodat de kabel weer aangesloten kan worden.
Daarna even proberen om dit deel ergens netjes weg te stoppen.

Dus nu een aardig volume erbij in de kofferbak. Wel weer jammer dat Ford bedacht heeft om het reservewiel schuin te plaatsen in de kofferbak ipv plat. Zonder het wiel kun je een mooie vlakke vloer maken dus reserve wiel gaat er ook uit.
Binnenkort een rubber mat hiervoor zoeken en dan kan ik die mooi als mal gebruiken om een dunne plaat hout op maat te maken zodat alle oneffenheden netjes worden afgewerkt en je een stevige vloer krijgt.
mikeo

Keer terug naar Ford C-MAX