Kuga hybride

Discussie over de Ford Kuga

Moderator: Beheerders

Re: Kuga hybride

Berichtdoor caroden op wo sep 23, 2020 21:16

Nederbelg schreef:
Laten we elkaar svp op de hoogte houden.

Zeker! Zodra ik iets hoor zal ik het hier melden. Ik heb zo af en toe contact met Ford NL.
caroden

Word een Viking

Berichtdoor hanshantson op do sep 24, 2020 10:11

hier ook reeds 3 call-backs gehad.
blijkbaar proberen ze nu een sticker-shield tot 500graden te monteren om het probleem van overhitting te voorkomen tijdens het laden.
Ford Mondeo Clipper 2007 - Titanium X - 2.0 Diesel - 140 PK - Roetfilter
Ford Kuga 2008 - Titanium - 2.0 Diesel - 136 PK
hanshantson

Berichtdoor caroden op do sep 24, 2020 14:27

Bijzonder! Een sticker?

Ik heb hier nog niets over gehoord van m'n dealer.
caroden

Berichtdoor caroden op di sep 29, 2020 21:57

Vandaag Ford NL gesproken. Men geeft geen datum maar gaf aan dat de oplossing wel nabij is. Dat is nog vaag maar wel beter om te horen als "er is voorlopig nog geen oplossing" :D
caroden

Berichtdoor caroden op do okt 08, 2020 11:20

Ik las op een Engels Ford forum dit bericht van vandaag:

Ford are sending out emails to SOME Kuga PHEV customers saying the modification is going to take MONTHS rather then weeks and offering a £500 petrol voucher in addition to the three years free servicing. The free servicing should appear on Fordpass but it has not appeared on mine yet.

Blijkbaar krijgen ze in UK 3 jaar gratis onderhoud en sommigen nu dus 500 pond vergoeding in brandstofvouchers omdat het mogelijk nog maanden gaat duren. Dat klinkt niet best.

Direct Ford NL gebeld. Men weet van de emails over een vergoeding in UK. Maar toen ik vroeg hoe het zit met de genoemde 'maanden ipv weken' kwam er niet een duidelijk antwoord. Alleen dat we in NL binnen nu en 2 weken een brief van Ford NL gaan krijgen....ik ben erg benieuwd wat daar in gaat staan....

Het gaat alle kanten op met de communicatie. Moet ook frustrerend zijn voor de ford dealers. Ze kunnen hun klanten niet goed informeren en blijven met auto's zitten die ze niet kunnen afleveren (en dus geen inkomsten hierop).
caroden

Berichtdoor caroden op do okt 08, 2020 14:18

Dit is de mail die in the UK verstuurd is naar KUGA PHEV eigenaren:

Dear Ford Customer

I wanted to write to you with an update regarding your Kuga PHEV and to outline the key actions we are taking. Above all, we want to assure you that your safety remains our primary focus and concern.

Despite an extensive testing regime in the run up to the launch of the Kuga PHEV, we subsequently discovered an isolated number of cases where issues related to the operation of the battery and in the way that the car dissipates heat from the battery. In a handful of cases, this led to overheating, resulting from the venting of the battery which had the knock-on effect of causing a vehicle fire. For this reason, we have communicated with you to not charge the battery and to only operate your Kuga PHEV in EV Auto mode. As long as you do this, your vehicle remains safe to drive.

We are continuing to investigate the issue, with the involvement of our global teams, to ascertain the root cause and the corrective solution. I would ask you to please bear with us as we work with urgency to develop a complete and approved service solution for your vehicle. As soon as we are ready to move ahead, we will contact you for an appointment with your local Ford dealership. The reality is this solution may take longer to resolve for you than we had initially anticipated or would wish for. While we cannot be precise at this time, this may be a matter of months rather than weeks.

As a further gesture of good will, in addition to the 3 years Maintenance service provision communicated to you, we want to acknowledge that the fuel economy of your car may not be what you may have expected when you took delivery of your Kuga PHEV. To that end, we are going to be sending you a fuel card for use at BP and Circle K filling stations to the value of £500 as an appreciation of your loyalty while we work on the solution. Please allow up to 3 weeks for this card to arrive to you via post. The 3 years maintenance service plan will automatically be added to your vehicle and more information, including policy number, will be communicated to you via email shortly.

We would once again reiterate that you should not plug your vehicle in to charge the high voltage battery. It is also important that you leave your Kuga PHEV in the default “Auto EV” drive mode for every journey. We would encourage you to connect your Kuga to the FordPass app (Apple App Store / Google Play Store), this will enable the latest software to be loaded to your vehicle and give you direct access to future communications. There is a video showing you how to connect here.
caroden

Berichtdoor Nederbelg op do okt 22, 2020 13:01

https://www.autovisie.nl/nieuws/oplosse ... meer-tijd/

goed artikel, zojuist bij de dealer verhaal wezen halen, want ik heb de afgelopen maand niks gehoord.
- verlengde garantie van 5-jaar met max 100.000
- als je dat al hebt (wie doet zo iets? volgens mij niemand) dan pas krijg je servicecontract van 3-jaar, geen vrije keuze.
dus als je meer dan 50.000/jaar rijdt zoals ik, dan is het koekje uit eigen trommel.
- tankpas van EUR 500 alleen geldig bij BP
In mijn buurt is er een behoorlijke "white spot" aan BP pompen, 11km tot aan de dichts bijzijnde pomp en 11km terug, terwijl ik in een grote plaats woon.
Bovendien 5ct duurder dan de Shell op de hoek.
Hoe meer je rijdt hoe meer "schade".

Maar, EUR 500 lijkt me een mooi bedrag, ik heb ook nog nooit van een dergelijke actie gehoord, dus credits voor FORD
Nederbelg

Berichtdoor caroden op do okt 22, 2020 13:32

Tja, 500 euro is een mooi bedrag maar alleen als je niet veel rijdt en als de oplossing tot stekkeren niet te lang gaat duren. Overigens, bij ons is BP 15-18 cent duurder dan de Makro waar ik normaal zou tanken :D

Feit blijft dat we bewust hebben betaald om te stekkeren en dat niet kunnen. Die tankpas is een mooie geste van Ford maar niet meer dan dat, een pleister op de wonde. Ik hoor verhalen (geen garantie dat het klopt!) dat de productie is uitgesteld tot zeker eind januari maar mogelijk langer dus waarschijnlijk is er dan ook pas een oplossing voor ons probleem dat op 4 september gestart is. Dus minimaal 5 maanden niet stekkeren en op fossiele brandstof rijden. Zucht....

Met een prijs van 1,64 bij onze dichtsbijzijnde BP kan ik met die 500 euro dus 304 liter tanken. De Kuga lijkt bij mij 7 liter per 100km. te gebruiken dus ik kan er 4342 km. mee rijden. In mijn geval ongeveer 3 maanden waarvan er ondertussen anderhalve maand verstreken zijn. Rond 4 december zijn mijn 500 euro op. Overigens heb ik de tankpas nog niet ontvangen.
caroden

Vorige

Keer terug naar Ford Kuga