Kuga hybride

Discussie over de Ford Kuga

Moderator: Beheerders

Re: Kuga hybride

Berichtdoor Nederbelg op zo nov 15, 2020 20:48

vrijdag 13-11 in de garage geweest voor een reset van de bandenspanning
- omdat ik 1 van de eerste was, sta ik ook vooraan bij de ombouw, dec/jan
- de tankpas heb ik inmiddels ontvangen
- de pin is onderweg
- van Ford NL nog geen reactie gehad
Nederbelg

Word een Viking

Re: Kuga hybride

Berichtdoor caroden op di nov 24, 2020 10:23

Op een Duits Ford forum kwam een topic tegen waarin een eigenaar afgelopen vrijdag deze mail heeft ontvangen:

(op de NL Ford website kan ik niets vinden, ook niet de genoemde video)

Beste Ford-klant,

Met dit bericht wil ik u de huidige status geven van de veiligheidsherroeping voor uw nieuwe Ford Kuga plug-in hybride.

We zijn erg dankbaar voor uw aanhoudende geduld totdat de reparatiewerkzaamheden aan uw Ford Kuga PHEV zijn voltooid, en we kijken ernaar uit om vandaag specifieke informatie met u te delen.

De reparatiemaatregel omvat de volgende afzonderlijke stappen:

Installatie van een nieuwe hoogspanningsbatterij
Installatie van nieuwe hitteschilden
een software-update

We willen dat u volledig op de hoogte bent van deze reparatiewerkzaamheden aan uw Ford Kuga PHEV en zullen u een video bezorgen met de reparatie om dit te illustreren.

Om de inspanning voor u zo laag mogelijk te houden, krijgt de Ford-partner bij wie u uw Kuga PHEV heeft gekocht, de opdracht voor de servicecampagne voor uw auto. Indien u liever een andere dealer wenst, neem dan contact op met het Ford Customer Center. U kunt ons bereiken op het telefoonnummer 0221/99 99 29 99. Het team van het klantencentrum zal proberen uw verzoek zo goed mogelijk in te willigen.

Als we geen feedback van u ontvangen, gaan we ervan uit dat u akkoord gaat met de keuze van het voorgestelde, dwz uw verkopende Ford-dealer.

We hadden gepland om u eind november een specifiek schema voor reparatiewerkzaamheden aan uw Ford Kuga PHEV te geven. Vanwege de beschikbaarheid van de hoogspanningsbatterijen sleept deze informatie helaas voort tot het einde van de eerste week van december. Op dit moment gaan we er vanuit dat de servicecampagne eind december start op een beperkt aantal voertuigen. De hele campagne duurt naar verwachting tot eind maart volgend jaar.

Blijf uitsluitend rijden in de modus "EV Auto" totdat de batterij is vervangen. Gebruik de rijmodi "Sport" of "Sneeuw" / "Zand" niet en laad de auto niet op met de laadkabel. Als u deze instructies opvolgt, verkeert uw Ford Kuga PHEV in een veilige rijconditie. Neem bij enig ander probleem onmiddellijk contact op met uw Ford-dealer.

Met vriendelijke groet,

Hans Jörg Klein

Managing Director Sales & Marketing
Ford-Werke GmbH
caroden

Vorige

Keer terug naar Ford Kuga