Kuga hybride

Discussie over de Ford Kuga

Moderator: Beheerders

Re: Kuga hybride

Berichtdoor mich op di feb 09, 2021 14:46

Vorige week vrijdagmiddag mijn herstelde Kuga mogen ophalen. Weinig uitleg gehad wat ze precies hebben gedaan maar ik mag en kan alles weer gebruiken.
Ik kreeg nog de keus uit 2 extra's: 300 euro tankkaart of Ford stort 300 euro in een of ander CO2 fonds. Particuliere gebruikers hebben ook nog de keus voor een wallbox.
En ik kreeg nog een flesje cava erbij. Auto was netjes vanbinnen en vanbuiten schoongemaakt en volgetankt.
mich

Word een Viking

Berichtdoor caroden op di feb 09, 2021 15:50

Fijn dat alles gebruikt kan worden. Zo hoort het :-)

En prettig om te horen dat je ook nog een extra krijgt in de vorm van een tankkaart. Hopelijk krijgen wij dat in NL ook...

En nu genieten van de auto :-D
caroden

Berichtdoor lupot op za feb 13, 2021 20:17

Mijn Kuga geeft na de nieuwe set batterijen na 100 % opladen maar een bereik van 40 á 43 km aan. Kan er ook maar effectief een 40 tal km zuiver elektrisch mee rijden, is er nog iemand met dat probleem
lupot

Berichtdoor Nederbelg op zo feb 14, 2021 11:32

35.000 gereden en een maand de nieuwe accu, absoluut een fijne auto, ben er blij mee, zou hem weer kopen.
Ben nu wel weer voor de ?x opgeroepen voor een update, maar dat regelen ze netjes voor je.

Op dit moment rij ik minder dan 30km op de accu, zal te maken hebben met het koude weer hier, -2 tot -5 overdag.
Als gevolg daarvan sta ik wel elke morgen met de föhn van mn vrouw het slot van het E-klepje te ontdooien.

De bug dat de benzine motor aanslaat en gedurende 10-km niet meer uitgaat zit er met de nieuwe accu/software nog steeds in.
De motor slaat aan als je flink gas geeft en als hij flink moet opladen bij een actie als je bijv. snel op je voorganger inrijdt met adaptieve cc.
Als de motor koud is, dan blijft de auto 10-km doorrijden op benzine en is op geen enkele manier om te zetten.
Als de motor warm is, dan schakelt hij vrijwel direct over naar E-modus zodra je weer constante snelheid hebt.
Zijn er meer mensen die dit herkennen? of is het een bug in mijn Kuga?

Volgens de app kun je de temperatuur 's morgens instellen, wel lekker met nachten onder de -10.
Heb die netjes ma-vr om 7.30 gezet, maar kan niet zeggen dat ik in een opgewarmde auto kom.
Iemand goeie ervaring mee en waar moet je op letten?
Nederbelg

Berichtdoor Nederbelg op wo feb 17, 2021 22:08

Gevonden en gelukt, in de app, het gebruik om de auto om 7.30 voor te verwarmen.
Voorverwarmen heeft volgens mij ook een gunstig effect op het bereik van de accu, bij de Tesla wel, daar geven ze ook de informatie dat het zo is.
Vanmorgen gaf het display 42km aan bij een volle accu (nog van vrijdag), uiteindelijk 49km - 100% electrisch gereden, 8C buitentemperatuur en constant 100km/uur.

Niemand bekend met de bug, ben ik de enige?
Nederbelg

Berichtdoor mich op di feb 23, 2021 9:37

Na het vernieuwen van de batterij heb ik ook het idee dat ik minder elektrisch kan rijden. Vorige zomer gaf hij tussen de 50 en 60km aan dat mogelijk was en nu max 42 km. Vorige week was het inderdaad koud maar deze week zou dat toch geen probleem meer mogen zijn?
mich

Berichtdoor caroden op di feb 23, 2021 14:25

Ik kon in die ene week dat ik mocht laden (vorig jaar augustus) 58km. rijden. Als dat nu 42 zou worden dan is dat wel fors minder (72% van 58km). Dat zijn onacceptabel zijn. Maar even afwachten wat het doet als de temperaturen meer stijgen. Anders moet er wéér compensatie komen :mrgreen:
caroden

Vorige

Keer terug naar Ford Kuga