door Nederbelg op zo feb 14, 2021 11:32
35.000 gereden en een maand de nieuwe accu, absoluut een fijne auto, ben er blij mee, zou hem weer kopen.
Ben nu wel weer voor de ?x opgeroepen voor een update, maar dat regelen ze netjes voor je.
Op dit moment rij ik minder dan 30km op de accu, zal te maken hebben met het koude weer hier, -2 tot -5 overdag.
Als gevolg daarvan sta ik wel elke morgen met de föhn van mn vrouw het slot van het E-klepje te ontdooien.
De bug dat de benzine motor aanslaat en gedurende 10-km niet meer uitgaat zit er met de nieuwe accu/software nog steeds in.
De motor slaat aan als je flink gas geeft en als hij flink moet opladen bij een actie als je bijv. snel op je voorganger inrijdt met adaptieve cc.
Als de motor koud is, dan blijft de auto 10-km doorrijden op benzine en is op geen enkele manier om te zetten.
Als de motor warm is, dan schakelt hij vrijwel direct over naar E-modus zodra je weer constante snelheid hebt.
Zijn er meer mensen die dit herkennen? of is het een bug in mijn Kuga?
Volgens de app kun je de temperatuur 's morgens instellen, wel lekker met nachten onder de -10.
Heb die netjes ma-vr om 7.30 gezet, maar kan niet zeggen dat ik in een opgewarmde auto kom.
Iemand goeie ervaring mee en waar moet je op letten?