Ford Kuga 2013, tips and tricks.

Discussie over de Ford Kuga

Moderator: Beheerders

Ford Kuga 2013, tips and tricks.

Berichtdoor Edlisjas op za apr 12, 2014 17:03

Weet iemand die de keyfree-optie heeft of het mogelijk is de wagen te sluiten zonder de sleutel te gebruiken?

Ik hoor soms een licht geritsel in de deur aan bestuurderszijde, heeft daar nog iemand last van?

Als er 1 ding is wat ik haat aan een auto zijn het storende dashboard- of interieurgeluiden. Gelukkig valt dat bij de Kuga goed mee, enkel wanneer ik 's ochtends de wagen start hoor ik hier en daar een kraakje in het dashboard maar als de binnenruimte eenmaal op temperatuur is is het muisstil...;-)
Laatst bijgewerkt door Edlisjas op za apr 12, 2014 18:38, in totaal 1 keer bewerkt.
Edlisjas

Word een Viking

Re: Wagen sluiten zonder sleutel.

Berichtdoor Nesquick op za apr 12, 2014 17:31

Heb die optie gehad met mijn vorige wagen
Was toen een knopje aan de deurgreep om sleutelloos te sluiten
Nesquick

Berichtdoor Steftt op za apr 12, 2014 18:12

Edlisjas schreef:Weet iemand die de keyfree-optie heeft of het mogelijk is de wagen te sluiten zonder de sleutel te gebruiken?

Ik hoor soms een licht geritsel in de deur aan bestuurderszijde, heeft daar nog iemand last van?

Als er 1 ding is wat ik haat aan een auto zijn het storende dashboard- of interieurgeluiden. Gelukkig valt dat bij de Kuga goed mee, enkel wanneer ik 's ochtends de wagen start hoor ik hier en daar een kraakje in het dashboard maar als de binnenruimte eenmaal op temperatuur is is het muisstil...;-)

Ik heb de key free optie maar heb dat sluiten nog niet getest. Dacht dat enkel openen dmv vinger op handvat lukte. Maar sluiten... Geen idee
Steftt

Berichtdoor Davion op za apr 12, 2014 18:32

Heb de KeyFree optie op mijn Focus, ik zou het niet meer willen missen.

Openen doe je gewoon door je handgreep vast te nemen, dan opent de auto.
Sluiten gewoon door het knopje op de handgreep aan te raken (bij mij is het niet echt een knopje, meer een aanraakveld).

Ik vind het een zalige optie :)
Davion

2017 Ford Mustang

Berichtdoor Edlisjas op za apr 12, 2014 18:36

Ok, heb het "ontdekt".

Met de sleutel in de buurt 2 keer op dat zwarte plaatje naast het slot tikken, dan is de wagen gesloten.
Had dat al gelezen in de handleiding maar had het getest zonder sleutel in de buurt en dat werkte dus niet, met sleutel in de buurt lukt het natuurlijk wel...;-)

Als er nog tips en tricks zijn, post ze hier...;-)

Heb jij " dashboardkraakjes" steftt?
Edlisjas

Berichtdoor Edlisjas op za apr 12, 2014 18:37

@Davion: dat was tegelijk gepost...:-)

Heb de titel van het topic aangepast.
Edlisjas

Berichtdoor Steftt op za apr 12, 2014 20:16

Edlisjas schreef:Ok, heb het "ontdekt".

Met de sleutel in de buurt 2 keer op dat zwarte plaatje naast het slot tikken, dan is de wagen gesloten.
Had dat al gelezen in de handleiding maar had het getest zonder sleutel in de buurt en dat werkte dus niet, met sleutel in de buurt lukt het natuurlijk wel...;-)

Wat bedoel je precies?
Steftt

Re: Ford Kuga 2013, tips and tricks.

Berichtdoor Edlisjas op zo apr 13, 2014 5:11

Vooral als de wagen nog koud is hoor ik hier en daar wel eens een geluidje (piepje, kraken, ....) in het dashboard. Vooral bij oneffenheden in het wegdek. Ik wil het ook niet overdrijven want het komt sporadisch voor. Denk dat het door het uitzetten van het plastic komt als de wagen aan het opwarmen is.
Edlisjas

Berichtdoor Steftt op zo apr 13, 2014 12:20

Edlisjas schreef:Vooral als de wagen nog koud is hoor ik hier en daar wel eens een geluidje (piepje, kraken, ....) in het dashboard. Vooral bij oneffenheden in het wegdek. Ik wil het ook niet overdrijven want het komt sporadisch voor. Denk dat het door het uitzetten van het plastic komt als de wagen aan het opwarmen is.

Nog niet tegengekomen. Auto staat wel in garage en heeft in theorie nooit echt koud ook .. Maar denk wel niet dat dit kwaad kan. Auto moet zich nog zetten idd.
Steftt

Berichtdoor ABN op di apr 22, 2014 13:42

Het is voldoende als je even je hand of je vinger op het zwarte veldje legt. Tikken met de sleutel is volgens mij nergens voor nodig. Ik haal de sleutel zelfs nooit uit mijn zak.
ABN

Berichtdoor Edlisjas op di apr 22, 2014 14:34

ABN schreef:

Het is voldoende als je even je hand of je vinger op het zwarte veldje legt. Tikken met de sleutel is volgens mij nergens voor nodig. Ik haal de sleutel zelfs nooit uit mijn zak.

Ik heb nergens gezegd dat je met de sleutel moet tikken...;-)

1 maal over het plaatje vegen is gesloten.
2 maal onmiddellijk na elkaar vegen is dubbel gesloten.

Spottify werkt ook goed om muziek te streamen. Als je terug in de wagen stapt speelt hij gewoon verder.
Edlisjas

Berichtdoor ludovic noe op di apr 22, 2014 20:07

Weet iemand wat eigenlijk het verschil is tussen enkel gesloten en dubbel gesloten? Wanneer is het dan nuttig om hem enkel te sluiten? Is enkel sluiten dan niet veilig of zo.....?
ludovic noe

Berichtdoor 104gr op di apr 22, 2014 20:53

Een gevalletje van lees de handleiding :wink:

Pagina 33:
Dubbele vergrendeling
WAARSCHUWING
Gebruik de dubbele vergrendeling niet wanneer er zich personen of dieren in de auto bevinden. De portieren kunnen niet van binnenuit worden ontgrendeld indien de dubbele vergrendeling is ingeschakeld.
Dubbele vergrendeling is een voorziening tegen diefstal die voorkomt dat personen de portieren van binnenuit kunnen ontgrendelen. U kunt de portieren alleen dubbel vergrendelen indien ze allemaal zijn gesloten.
Druk de toets tweemaal binnen drie seconden in.
Tourneo Connect 1.5 TDCi
104gr

Berichtdoor ABN op do apr 24, 2014 9:10

Edlisjas schreef:Ik heb nergens gezegd dat je met de sleutel moet tikken...;-)

Klopt, Edlisjas, ik had jouw tekst te vlug gelezen. Sorry daarvoor :) .
ABN

Berichtdoor Kuga2015 op wo dec 07, 2016 10:46

https://youtu.be/GHWeWJ0mi8Q
Ergerend Krakend dashboard Kuga 2015
Reeds 3 maal binnen geweest onder garantie.
Aanstaande maandag 12/12 opnieuw binnen
Kuga2015

Berichtdoor Davion op wo dec 07, 2016 19:00

Laat ook eens kijken aan de bovenkant aan u spiegel, aan die klep waar al die sensoren achter zitten.
Ik heb soms in mijn Focus 2011 daar ook een rammeltje :)
Davion

2017 Ford Mustang

Keer terug naar Ford Kuga