Sync & Navigatie update's

Discussie over de Ford Kuga

Moderator: Beheerders

Sync & Navigatie update's

Berichtdoor emilio op do aug 08, 2019 16:27

Hallo, ik heb een Kuga uit 2018 met de laatste Sync en Navigatie update (Maart 2019) maar mijn probleem is dat je na de update nergens terecht kunt om je update's af te melden, en dan krijg je waarschijnlijk helemaal geen update's meer.
als ik mijn vin nummers invoer op dit moment dan staat er online dat ik mijn Sync en Navigatie kan updaten ,maar dat is al oud omdat het niet afgemeld kan worden.
Die apps op android heb je ook niets aan ,er wordt niets afgemeld wat onderhoud betreft bij de Ford :roll:
Bij de Ford in Haarlem (NL) zeggen ze dat updaten automatisch via WIFI gaat, ik vraag mij dan af waar die WIFI vandaan moet komen (ongeveer 35 Gig kaart update) dan ben je wel even bezig als je ergens continue WIFI hebt ????
ze verkochten deze Ford bij de Ford als demo auto met o.a Navigatie, maar dat zat er dus niet in, hebben ze later bijgebouwd en nu staat het NAV symbooltje ook op het scherm, maar ik zie ook een DAB symbool staan op het scherm en die zit er dus niet in, al met al allemaal poppenkast met dat infotainment systeem wat dus niks voorsteld,
emilio

Word een Viking

Re: Sync & Navigatie update's

Berichtdoor mondeo2015 op do aug 08, 2019 20:58

Je hebt de updates op stick waarschijnlijk. Ik veronderstel dat de updates achter de rug zijn. Als alles goed verlopen is, maakt het systeem een bestandje aan wat automatisch op de stick geschreven wordt. Dat bestand moet gelezen worden door de server. Het zou automatisch moeten geburen, ik vermoed dat je VIN wel geregistreerd is in het bestand, dus zou alles van een leien dakje moeten lopen......
WiFi is zinloos wegens ontoereikend, het lukt gewoonweg niet, traag en zeer langdurig.
Zeg maar gerust dat je 'geript' bent door je dealer, ook omdat ze dr niks van kennen, waarschijnlijk. Als je geen ACM(radio-tuner) hebt met DAB, vergeet het dan maar. En je moet, zéér belangrijk, een aangepaste antenne hebben
mondeo2015

Berichtdoor emilio op ma aug 12, 2019 9:05

mondeo2015 schreef:Je hebt de updates op stick waarschijnlijk. Ik veronderstel dat de updates achter de rug zijn. Als alles goed verlopen is, maakt het systeem een bestandje aan wat automatisch op de stick geschreven wordt. Dat bestand moet gelezen worden door de server. Het zou automatisch moeten geburen, ik vermoed dat je VIN wel geregistreerd is in het bestand, dus zou alles van een leien dakje moeten lopen......
WiFi is zinloos wegens ontoereikend, het lukt gewoonweg niet, traag en zeer langdurig.
Zeg maar gerust dat je 'geript' bent door je dealer, ook omdat ze dr niks van kennen, waarschijnlijk. Als je geen ACM(radio-tuner) hebt met DAB, vergeet het dan maar. En je moet, zéér belangrijk, een aangepaste antenne hebben

dat laatste bestandje om te verfeieren dat de update geplaatst is wordt niet geaccepteerd door telkens een foutmelding op de site, met de melding probeer later nog eens ??
emilio

Berichtdoor blackfocus06 op zo okt 20, 2019 14:09

Ik heb nu al 3 updates uitgevoerd en telkens werkte het logbestandje. Ook de navigatiekaart heeft een update zonder problemen gekregen. Ik haal mijn updates wel op de Nederlandse Ford website omdat ze sneller zijn met nieuwe software

https://www.ford.nl/onderhoud-en-service/support/sync-en-bluetooth-ondersteuning/update#/
blackfocus06

Berichtdoor Opie65 op za aug 22, 2020 15:16

Hoi,
Mijn laatste update was in sept 2019. 3.0 Build 19205 en navi F8
Ik zie tegelmatig dat er updates zijn voor 3.4 en F9. maar zie ze voor mij nog steeds niet.
gr
Opie
Opie65

Berichtdoor jaak op za aug 29, 2020 5:30

Mijn navigatie stuurt mij op een bepaalde plaats naar links terwijl het rechts moet zijn Het gekke is dat ik 10 jaar geleden ook een Kuga had met GPS en die deed net hetzelfde! Als ik van Genk naar Hasselt rij stuurt hij mij een brug op en aan de andere terug er af en kom ik op net dezelfde weg uit Raar vind ik dat
jaak

Keer terug naar Ford Kuga