Kuga hybride

Discussie over de Ford Kuga

Moderator: Beheerders

Re: Kuga hybride

Berichtdoor Nederbelg op zo nov 15, 2020 20:48

vrijdag 13-11 in de garage geweest voor een reset van de bandenspanning
- omdat ik 1 van de eerste was, sta ik ook vooraan bij de ombouw, dec/jan
- de tankpas heb ik inmiddels ontvangen
- de pin is onderweg
- van Ford NL nog geen reactie gehad
Nederbelg

Word een Viking

Berichtdoor caroden op di nov 24, 2020 10:23

Op een Duits Ford forum kwam een topic tegen waarin een eigenaar afgelopen vrijdag deze mail heeft ontvangen:

(op de NL Ford website kan ik niets vinden, ook niet de genoemde video)

Beste Ford-klant,

Met dit bericht wil ik u de huidige status geven van de veiligheidsherroeping voor uw nieuwe Ford Kuga plug-in hybride.

We zijn erg dankbaar voor uw aanhoudende geduld totdat de reparatiewerkzaamheden aan uw Ford Kuga PHEV zijn voltooid, en we kijken ernaar uit om vandaag specifieke informatie met u te delen.

De reparatiemaatregel omvat de volgende afzonderlijke stappen:

Installatie van een nieuwe hoogspanningsbatterij
Installatie van nieuwe hitteschilden
een software-update

We willen dat u volledig op de hoogte bent van deze reparatiewerkzaamheden aan uw Ford Kuga PHEV en zullen u een video bezorgen met de reparatie om dit te illustreren.

Om de inspanning voor u zo laag mogelijk te houden, krijgt de Ford-partner bij wie u uw Kuga PHEV heeft gekocht, de opdracht voor de servicecampagne voor uw auto. Indien u liever een andere dealer wenst, neem dan contact op met het Ford Customer Center. U kunt ons bereiken op het telefoonnummer 0221/99 99 29 99. Het team van het klantencentrum zal proberen uw verzoek zo goed mogelijk in te willigen.

Als we geen feedback van u ontvangen, gaan we ervan uit dat u akkoord gaat met de keuze van het voorgestelde, dwz uw verkopende Ford-dealer.

We hadden gepland om u eind november een specifiek schema voor reparatiewerkzaamheden aan uw Ford Kuga PHEV te geven. Vanwege de beschikbaarheid van de hoogspanningsbatterijen sleept deze informatie helaas voort tot het einde van de eerste week van december. Op dit moment gaan we er vanuit dat de servicecampagne eind december start op een beperkt aantal voertuigen. De hele campagne duurt naar verwachting tot eind maart volgend jaar.

Blijf uitsluitend rijden in de modus "EV Auto" totdat de batterij is vervangen. Gebruik de rijmodi "Sport" of "Sneeuw" / "Zand" niet en laad de auto niet op met de laadkabel. Als u deze instructies opvolgt, verkeert uw Ford Kuga PHEV in een veilige rijconditie. Neem bij enig ander probleem onmiddellijk contact op met uw Ford-dealer.

Met vriendelijke groet,

Hans Jörg Klein

Managing Director Sales & Marketing
Ford-Werke GmbH
caroden

Berichtdoor grauwelc op wo dec 02, 2020 14:06

Hoi,

Ik heb sinds een paar dagen volgende meldingen op mijn Kuga App: "Uw voertuig bevindt zich in Deep Sleep-modus ....", tevens als ik in de wagen stap krijg ik de melding op de display dat de auto in batterij spaarstand gaat. Iemand nog dit fenomeen? Ik heb ook al 2x een complete lege batterij gehad en dus de auto totaal niet op te starten was.

Groeten,

Carlo
grauwelc

Berichtdoor caroden op do dec 10, 2020 21:40

Hoi Carlo,

Ik heb exact hetzelfde, sinds een paar dagen. Mijn 12V accu is overigens nog niet leeg geweest.

Op afstand starten werkt ook niet meer vanwege de Deep Sleep modus.

Verder ontdekte ik vandaag vocht in de koplampen en in de achterlichten. En het heeft niet eens geregend, het is alleen maar koud. Condens?

Ik merk nu met de koude dagen ook dat de verwarming niet goed genoeg is. Gelukkig hebben we verwarmde stoelen en achterbank (en stuur).
Ook de ventilatie is beneden peil. Als ik instap is de hele auto beslagen, ook het panoramadak.

Wat heb ik een enorme spijt dat ik voor dit barrel gekozen heb. Ben er helemaal klaar mee. Komende week gaat hij naar de dealer om een waslijst van 16 punten te laten oplossen.

Op een duits forum las ik dat een aantal berijders een datum voor vervanging van de accu hebben.....sommigen week 16....dat is eind april.....
caroden

Berichtdoor mich op wo jan 06, 2021 10:02

Ik heb eind december een mail gekregen van Ford met daarin de dealer waar de reparatie uitgevoerd wordt (mijn dealer waar de aankoop gedaan is) en de verwachtte datum (week 5-6), dus ik ben nieuwsgierig of deze planning zo doorgaat.
Wel in december een tankpas van 750,00 euro ontvangen.
Hebben jullie trouwens nog last van:
- ontgrendelen en sluiten van deuren met keyless werkt alleen bij de bestuurdersdeur, soms opeens ook een andere deur?

andere opmerkingen
- constante meldingen op display en op centrale console met waarschuwingen en veiligheidsmeldingen (kunnen deze uit?)
- achteruitrij camera is altijd vies (ik rij veel in de polder dat maakt wel uit, maar hij zit op een locatie die snel vies wordt)
- ontbreken 3D functie in GPS? Of kijk ik niet goed?
- hij onthoudt logos van DAB zenders niet

In het algemeen wel tevreden over de Kuga, hij rijdt erg fijn (nog meer elektrisch)
mich

Berichtdoor caroden op wo jan 06, 2021 12:22

@Mich

Week 5-6 is al lekker snel. Sinds wanneer rij je in de Kuga?

Tankpas van 750 euro? Is dat via Ford in Belgie? Ik kreeg (in NL) namelijk 500 euro

Het probleem met de Keyless entry/lock herken ik. Bij mij werkt het alleen goed op de bestuurdersdeur. Is de Kuga al voor teruggeweest. Ik heb een lijst met bijna 20 punten die niet goed zijn. Na 2 garagebezoeken en de ANWB op de stoep is het lijstje nog steeds wel zo'n 15 punten lang....
caroden

Berichtdoor mich op wo jan 06, 2021 13:38

@caroden

Ik heb hem sinds 19 juni, ik was de eerste in die garage met de plugin dacht ik. Maar tot zover nog geen exacte datum gekregen van de garage zelf dus eerst zien...

Ja klopt via Ford Belgie, ik dacht ook dat het eerst 500 was maar blijkbaar dus 750.

Is dat bij jou wel opgelost dan met die keyless entry? Welke "problemen" had/heb jij nog?
mich

Berichtdoor caroden op wo jan 06, 2021 14:22

@mich
Ik moet dan toch eens met Ford NL contact opnemen waarom Ford BE 750 euro geeft. En dat terwijl de benzine in NL nog duurder is ook...hahaha!

Overigens hebben wij nog geen datum van Ford ontvangen. We rijden de Kuga sinds eind augustus.

Ik heb de volgende klachten. Sommigen zijn door een software-update opgelost maar lang niet alles:

1. Auto geeft meermaals aan dat we direct moeten stoppen, dit was nog voordat we moesten stoppen met laden van de accu (lijkt opgelost)
2. Infotainment-scherm loopt regelmatig vast. Auto stoppen, uitzetten en weer starten helpt dan.
3. Volume van audio werkt soms niet met Apple Carplay. USB stekker erin en eruit helpt dan.
4. Het duurt erg lang voordat het scherm schakelt naar Apple Carplay. Soms duurt het minuten. Auto uit/aan en USB eruit/erin helpt na een tijdje.
5. Meerdere keren voorgekomen dat ik na starten van de auto de versnellings-draaiknop niet kan bedienen. Auto uit en aan helpt.
6. Keyless Entry & Close werkt alleen goed op de bestuurdersdeur. Op de overige deuren werkt het vaker niet dan wel.
7. Dual functie van de airco onthoudt settings niet. Bij iedere rit moet ik die functie weer aanzetten.
8. Airco gaat steeds vanzelf uit. Bij iedere rit moet ik 'm opnieuw aanzetten.
9. Het starten op afstand werkt bijna nooit. We krijgen de melding dat de auto in diepe slaap is.
10. Het panoramadak maakt knisperende geluiden. Lijkt te torderen. Bij langzaam rijden in bochten en bij lastwissel.
11. Vocht in koplampen en achterlichten.
12. De achteruitrijcamera werkt niet altijd. Foutmelding op scherm.
13. De elektrische achterklep wil niet volledig openen en ook niet meer sluiten. Alleen met de hand te sluiten/openen (lijkt opgelost).
14. Draaiende motor bij stilstand zorgt voor schudden van de auto (alsof ie weg wil rijden) en vreemde geluiden (uit de motorruimte).
15. Auto geeft melding dat de middelste gordel achterin niet in gebruik is (terwijl er niemand zit).
16. Vreemd (slepend) geluid bij draaiende brandstofmotor en gas geven.
17. Passagiersstoel zit sinds kort los.
18. Isolatiemateriaal in linker voorscherm zit los.
19. We hebben al een paar keer ineens een toerenteller gehad op de plek waar de powermeter zit. Na opnieuw starten is de toerenteller weer weg. De toerenteller hoort natuurlijk wel aanwezig te zijn bij de niet-pluginhybride. Zit dus wel in onze software :-)
20. De kunststof rand van de rechter wielkast/scherm wijkt van het voorscherm als het koud/nat is.

Het lijkt wel een spookauto. De ene dag lijkt alles goed te functioneren, de volgende dag is het drama. Overigens rijdt de auto lekker en de veiligheidsopties (Adaptive Cruisecontrole, zelf sturen etc) werken wel goed.
caroden

Berichtdoor mich op wo jan 06, 2021 15:10

@caroden

Ja dat scheelt ook nog eens, hoewel ik zowel in Nederland Belgie kan tanken met die kaart ;)

Ik heb (gelukkig) geen enkel van die klachten behalve van de keyless, ik denk dat ik ook een uitrustingsniveau lager heb dan jou. (Titanium)
Mocht mijn reparatie bevestigd staan geef ik hier nog een seintje
mich

Berichtdoor caroden op wo jan 06, 2021 15:16

Ik ben benieuwd, @Mich!
caroden

Berichtdoor Davion op wo jan 06, 2021 17:55

Ikzelf heb geen nieuwe Kuga maar wel een nieuwe Focus (nog een paar dagen, dan andere auto gekocht ook wegens enkele klachten (heb vorig model Kuga gekocht 2019 model)).

Wat ik wel herken van de Focus is klacht nummer 6, Keyless entry werkt alleen goed bij de bestuurdersdeur, daar heeft mijne ook last van.
Maar bij mij is het steeds zo; Doe ik de auto op slot en kom ik enige tijd later (een uurtje ofzo) terug aan de wagen werkt alles perfect, auto gaat gewillig aan een willekeurige deur open.
Doe ik hem op slot en laat ik hem langer staan (pakweg halve dag of tot de dag erna) dan werkt enkel de bestuurdersdeur om de auto te openen.
Ik vermoed dat het een soort van 'veiligheidsfeaure' is, maar ik vind het quatsch in ieder geval, mijne vorige Focus (Mk3) had ook KeyFree en dat heeft op 8 jaar tijd geen ene keer gehaperd.

Over u andere klachten, het feit dat u op afstand starten moelijk doet en nog enkele andere dingen doen mij vermoeden dat je een batterijprobleem hebt, en dan bedoel ik niet de hoogspanningsaccu maar wel de gewone 12V accu.
Is deze eigenlijk wel goed ? Of mss een massaprobleem ?
Nuja veel succes ermee :) Hopelijk worden de problemen allemaal opgelost.
Owner of 2 Ford's :D : Mustang + Kuga Mk2 :)
Davion

2017 Ford Mustang

Berichtdoor caroden op wo jan 06, 2021 18:06

Bij het laatste garagebezoek is de accu vervangen. Blijkt een voorkomend probleem te zijn bij de Kuga PHEV. Heeft helaas niet echt geholpen.

Veel plezier met de nieuwe auto! Vorige model Kuga blijft een mooie auto.
caroden

Berichtdoor caroden op za jan 16, 2021 11:25

Interessant filmpje:

https://youtu.be/AwTXXpB-15w
caroden

Berichtdoor mich op ma jan 18, 2021 12:21

Mijn reparatie staat gepland op 1 februari, maar gaat paar dagen duren volgens de garage. Kijken of ze het voor elkaar krijgen :wink:
mich

Berichtdoor caroden op ma jan 18, 2021 16:27

Dat is fijn! Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van de vervanging van de batterij.
Ik heb nog niets gehoord maar gezien het feit dat wij de auto pas eind augustus hebben ontvangen reken ik nog steeds op april of zelfs later.
caroden

Berichtdoor caroden op di jan 19, 2021 20:11

Onze accuwisseling staat gepland voor week 11 dus de week van 15 - 19 maart. Nog 2 maandjes wachten dus.
caroden

Berichtdoor S-max owner op vr jan 22, 2021 10:24

caroden schreef:Interessant filmpje:

https://youtu.be/AwTXXpB-15w

Is ondertussen al niet meer beschikbaar
S-max owner

Berichtdoor caroden op vr jan 22, 2021 18:30

Ah, jammer! Was wel interessant om te zien.

Ik denk dat het per abuis publiek online gezet is want het was echt voor intern gebruik.
caroden

Berichtdoor caroden op za jan 30, 2021 5:56

Ik lees net dat in Duitsland de berijders na het verwisselen van het accupakket van Ford DE een extra brandstofvoucher van 300 euro krijgen. Of de keuze uit een wallbox voor thuis. Iemand in BE of NL dit al gehoord?
caroden

Berichtdoor mich op di feb 02, 2021 15:27

Van die voucher of wallbox heb ik nog niks gehoord.

Mijn Kuga staat sinds gisteren in de garage, verwachting is dat hij donderdag klaar is.
Ik kreeg net al een kort filmpje gestuurd vanuit de garage waar ze mijn auto met de batterij eruit lieten zien.
Ik rij nu tijdelijk rond met een nieuwe S-max, niet echt mijn ding moet ik zeggen...
mich

VorigeVolgende

Keer terug naar Ford Kuga