@mich
Ik moet dan toch eens met Ford NL contact opnemen waarom Ford BE 750 euro geeft. En dat terwijl de benzine in NL nog duurder is ook...hahaha!
Overigens hebben wij nog geen datum van Ford ontvangen. We rijden de Kuga sinds eind augustus.
Ik heb de volgende klachten. Sommigen zijn door een software-update opgelost maar lang niet alles:
1. Auto geeft meermaals aan dat we direct moeten stoppen, dit was nog voordat we moesten stoppen met laden van de accu (lijkt opgelost)
2. Infotainment-scherm loopt regelmatig vast. Auto stoppen, uitzetten en weer starten helpt dan.
3. Volume van audio werkt soms niet met Apple Carplay. USB stekker erin en eruit helpt dan.
4. Het duurt erg lang voordat het scherm schakelt naar Apple Carplay. Soms duurt het minuten. Auto uit/aan en USB eruit/erin helpt na een tijdje.
5. Meerdere keren voorgekomen dat ik na starten van de auto de versnellings-draaiknop niet kan bedienen. Auto uit en aan helpt.
6. Keyless Entry & Close werkt alleen goed op de bestuurdersdeur. Op de overige deuren werkt het vaker niet dan wel.
7. Dual functie van de airco onthoudt settings niet. Bij iedere rit moet ik die functie weer aanzetten.
8. Airco gaat steeds vanzelf uit. Bij iedere rit moet ik 'm opnieuw aanzetten.
9. Het starten op afstand werkt bijna nooit. We krijgen de melding dat de auto in diepe slaap is.
10. Het panoramadak maakt knisperende geluiden. Lijkt te torderen. Bij langzaam rijden in bochten en bij lastwissel.
11. Vocht in koplampen en achterlichten.
12. De achteruitrijcamera werkt niet altijd. Foutmelding op scherm.
13. De elektrische achterklep wil niet volledig openen en ook niet meer sluiten. Alleen met de hand te sluiten/openen (lijkt opgelost).
14. Draaiende motor bij stilstand zorgt voor schudden van de auto (alsof ie weg wil rijden) en vreemde geluiden (uit de motorruimte).
15. Auto geeft melding dat de middelste gordel achterin niet in gebruik is (terwijl er niemand zit).
16. Vreemd (slepend) geluid bij draaiende brandstofmotor en gas geven.
17. Passagiersstoel zit sinds kort los.
18. Isolatiemateriaal in linker voorscherm zit los.
19. We hebben al een paar keer ineens een toerenteller gehad op de plek waar de powermeter zit. Na opnieuw starten is de toerenteller weer weg. De toerenteller hoort natuurlijk wel aanwezig te zijn bij de niet-pluginhybride. Zit dus wel in onze software
20. De kunststof rand van de rechter wielkast/scherm wijkt van het voorscherm als het koud/nat is.
Het lijkt wel een spookauto. De ene dag lijkt alles goed te functioneren, de volgende dag is het drama. Overigens rijdt de auto lekker en de veiligheidsopties (Adaptive Cruisecontrole, zelf sturen etc) werken wel goed.