Kuga hybride

Discussie over de Ford Kuga

Moderator: Beheerders

Re: Kuga hybride

Berichtdoor mich op di feb 09, 2021 14:46

Vorige week vrijdagmiddag mijn herstelde Kuga mogen ophalen. Weinig uitleg gehad wat ze precies hebben gedaan maar ik mag en kan alles weer gebruiken.
Ik kreeg nog de keus uit 2 extra's: 300 euro tankkaart of Ford stort 300 euro in een of ander CO2 fonds. Particuliere gebruikers hebben ook nog de keus voor een wallbox.
En ik kreeg nog een flesje cava erbij. Auto was netjes vanbinnen en vanbuiten schoongemaakt en volgetankt.
mich

Word een Viking

Berichtdoor caroden op di feb 09, 2021 15:50

Fijn dat alles gebruikt kan worden. Zo hoort het :-)

En prettig om te horen dat je ook nog een extra krijgt in de vorm van een tankkaart. Hopelijk krijgen wij dat in NL ook...

En nu genieten van de auto :-D
caroden

Berichtdoor lupot op za feb 13, 2021 20:17

Mijn Kuga geeft na de nieuwe set batterijen na 100 % opladen maar een bereik van 40 á 43 km aan. Kan er ook maar effectief een 40 tal km zuiver elektrisch mee rijden, is er nog iemand met dat probleem
lupot

Berichtdoor Nederbelg op zo feb 14, 2021 11:32

35.000 gereden en een maand de nieuwe accu, absoluut een fijne auto, ben er blij mee, zou hem weer kopen.
Ben nu wel weer voor de ?x opgeroepen voor een update, maar dat regelen ze netjes voor je.

Op dit moment rij ik minder dan 30km op de accu, zal te maken hebben met het koude weer hier, -2 tot -5 overdag.
Als gevolg daarvan sta ik wel elke morgen met de föhn van mn vrouw het slot van het E-klepje te ontdooien.

De bug dat de benzine motor aanslaat en gedurende 10-km niet meer uitgaat zit er met de nieuwe accu/software nog steeds in.
De motor slaat aan als je flink gas geeft en als hij flink moet opladen bij een actie als je bijv. snel op je voorganger inrijdt met adaptieve cc.
Als de motor koud is, dan blijft de auto 10-km doorrijden op benzine en is op geen enkele manier om te zetten.
Als de motor warm is, dan schakelt hij vrijwel direct over naar E-modus zodra je weer constante snelheid hebt.
Zijn er meer mensen die dit herkennen? of is het een bug in mijn Kuga?

Volgens de app kun je de temperatuur 's morgens instellen, wel lekker met nachten onder de -10.
Heb die netjes ma-vr om 7.30 gezet, maar kan niet zeggen dat ik in een opgewarmde auto kom.
Iemand goeie ervaring mee en waar moet je op letten?
Nederbelg

Berichtdoor Nederbelg op wo feb 17, 2021 22:08

Gevonden en gelukt, in de app, het gebruik om de auto om 7.30 voor te verwarmen.
Voorverwarmen heeft volgens mij ook een gunstig effect op het bereik van de accu, bij de Tesla wel, daar geven ze ook de informatie dat het zo is.
Vanmorgen gaf het display 42km aan bij een volle accu (nog van vrijdag), uiteindelijk 49km - 100% electrisch gereden, 8C buitentemperatuur en constant 100km/uur.

Niemand bekend met de bug, ben ik de enige?
Nederbelg

Berichtdoor mich op di feb 23, 2021 9:37

Na het vernieuwen van de batterij heb ik ook het idee dat ik minder elektrisch kan rijden. Vorige zomer gaf hij tussen de 50 en 60km aan dat mogelijk was en nu max 42 km. Vorige week was het inderdaad koud maar deze week zou dat toch geen probleem meer mogen zijn?
mich

Berichtdoor caroden op di feb 23, 2021 14:25

Ik kon in die ene week dat ik mocht laden (vorig jaar augustus) 58km. rijden. Als dat nu 42 zou worden dan is dat wel fors minder (72% van 58km). Dat zijn onacceptabel zijn. Maar even afwachten wat het doet als de temperaturen meer stijgen. Anders moet er wéér compensatie komen :mrgreen:
caroden

Berichtdoor captkiwi op ma maart 15, 2021 20:37

Ik heb net 4 dagen geleden een vervangende batterypack gekregen voor mijn Kuga 2020 STLINE-X.
Als de auto tijdens het laden op 99% staat geeft ie aan dat je actieradius 44km is en plots op 100% een actieradius van 54km, das een sprong van 10km range erbij.
Ik ging er vanuit dat er misschien een bug in de FORDPASS App zit maar de KUGA geeft deze range ook aanop het dashboard.

Dus ben ik gaan kijken wat dat inhield in de praktijk door full electric te gaan rijden.

Wanneer de kuga volledig is opgeladen 100%, en aangeeft dat de KUGA mogelijk 54km range heeft. Wat mij opviel is dat als ik vervolgens 2 kilometer heb gereden
springt ie naar 40km, dat is 25% van mijn laadcapaciteit wat de batterij verliest na 2 kilometer rijden. Hierna blijft de batterij wel stabiel ontladen.

Conclusie is dat ik dus maar 44 KM kan afleggen met deze nieuwe vervangende accu pack en dat de oude accu pack een veel grote range had dan deze nieuwe versie.

Een ander opmerkelijk punt is :
Bij insteken van de lader maakt ie na 25 seconden een een hoog frequent piepend geluid.

Zijn er andere KUGA bezitters die de bovenstaande problemen hebben of zijn tegengekomen?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
captkiwi

Berichtdoor caroden op vr maart 19, 2021 22:42

Onze Kuga is vandaag teruggebracht door de dealer. Het nieuwe accupakket zit erin! Direct geladen en bij vol gaf ie 54 km. aan. Deze leeggereden en weer opnieuw opgeladen en toen kwam er 51 km te staan. 2e lading was rond 19:30 klaar dus het was zeker kouder dan vanmiddag in de zon.
caroden

Berichtdoor mich op ma maart 22, 2021 14:08

Ik heb nu ook een paar weken in de gaten gehouden maar bij mij blijft hij steken op 44km bij 100% opgeladen. In de app en in de auto. Voor de batterij wissel kwam ik er soms tot 60km mee maar nu dus totaal niet meer in de richting.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
mich

Berichtdoor caroden op wo maart 24, 2021 22:12

Wij hebben nu 4-5 keer geladen.

Als we de hele accu leeg hebben gereden dan laadt de accu op tot 54 km. Als we de accu niet helemaal leegrijden en met bijv. nog 15km range opladen dan loop ie zelfs door tot 63-64 km.

Afbeelding
caroden

Berichtdoor DecleerFord op di mei 25, 2021 18:25

Goede middag allemaal

Aangenaam jullie reacties en ervaringen te zien.

Mijn werkgever heeft voor mij in midden oktober een Ford Kuga PHEV Titanium besteld (zonder veel opties, denk enkel trekhaak en driver assistance pack).
Deze is nu nog steeds niet geleverd en men twijfelt of dit nog voor 17/07 zal zijn.

Dat duurt toch wel heel lang?
zijn er nog mensen met die ervaring?

Bedankt!
DecleerFord

Berichtdoor jaak op di mei 25, 2021 20:04

Ik heb een Focus besteld en ik heb hen misschien in november De fabriek is 2 maanden gesloten wegens geen chips
jaak

Berichtdoor DecleerFord op do mei 27, 2021 10:18

jaak schreef:Ik heb een Focus besteld en ik heb hen misschien in november De fabriek is 2 maanden gesloten wegens geen chips

Ik zocht even op: Kuga PHEV wordt gemaakt in Valencia en die fabriek is ondertussen wel weer open?
DecleerFord

Berichtdoor mich op di jul 06, 2021 11:24

Nu de temperaturen weer iets omhoog gegaan zijn merk ik wel dat ik weer meer rijbereik heb. Als hij volgeladen is dan staat er 66km op. En hij rijd dan iets meer dan 50km vol elektrisch, wel een duidelijk verschil dus met de winter.
mich

Berichtdoor gsmmer op wo nov 17, 2021 19:57

ben hier aan't twijfelen tot aankoop en heb een vraag; hoe zit het met de verbruiken van benzine, is het beloofde dat Ford op papier zet haalbaar? 1l/100km?
gsmmer

Berichtdoor Axel57 op vr nov 19, 2021 16:44

Of je dat haalt hangt af van je eigen gebruik. Maar 1 op 100 is wel heel optimistisch.

Zoals wij tot op heden, hebben de auto nu ca 3 maanden en nog maar net 2100km, gebruiken de auto 90% in de buurt dus hoofdzakelijk elektrische.

Heb de auto nog maar 1x voor een langere rit gebruikt (ca 350km onderweg 6.5kWh geladen), morgen voor een 2e keer (ca 240km kan dan halverwege de accu weer laden). Tot deze rit stondde BC wel op 1 op 100km.

Verbruik staat nu op de auto 1.7 op 100km. Volgens mijn excel sheet zit ik op 1 op 67.7 (vul elke zondag de kWh van die week en elke tankbeurt dat is tot op heden 1x 30liter), dat loopt dus op als we alleen hier in de buurt rijden zal minder zuinig worden als we weer wat verder gaan.

Zag ook wat dingen over de app, heb deze laatst op advies van Ford verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dus eerst auto verwijderd en alles opnieuw opgestart incl het sync systeem.

Ford heeft met de Kuga, Puma en Mustang niet zoveel leverproblemen dacht ik. Vooral de productie van andere modellen ligt stil. Nu doet de dealer organisatie hier gewoon auto's inboeken en die kunnen ze dan net voor productie nog aanpassen aan de gewenste specs. Nadat wij de auto besteld hadden wij hij na 2 a 2.5maanden bij de garage.
Laatst bijgewerkt door Axel57 op zo nov 21, 2021 10:32, in totaal 1 keer bewerkt.
Sinds sept in he bezit van een Kuga PHEV ST-Line X.
Axel57

Berichtdoor Axel57 op zo nov 21, 2021 10:31

Kleine update gisteren vertrokken met 85% batterij vertrokken voor een rit van 140km (ca 130km snelweg (125km) en 10 km binnenwegen (80/50/30).

Bij aankomst gaf de auto 6.3 op 100 aan, nu hebben we hetzelfde traject smiddags heen gereden (100% batterij) met max 105 en toen was het verbruik een stuk beter alleen weet ik niet meer precies hoeveel hij toen stond.

Sinds we de auto hebben:
2397.10 km gereden daarvan 1672.2km elektrisch verbruik volgens BC 2.1 op 100 km (1x "lange" rit 363km (6.47kWh onderweg geladen) en 1x "lange"rit van 280km ( 0-85% geladen gegevens volgen nog))

Verbruik van de laatste 2 weken (reset deze normaal ieder zondag maar ben het een keer vergeten) 538.8 km daarvan 303.2km elektrisch verbruik BC 3.2l op 100km (in deze gegevens zitten dus de rit van 2x140km met tussen door laden van 0 naar 85%)

Denk dat de conclusie simpel is....heerlijk auto ook met de 2.5liter benzine aan het werk maar zodra je ritten van meer dan 55km gaat maken dan gaat het verbruik omhoog.

Alleen 1 op 47.61 volgens BC vind ik prima. In mijn eigen lijstje staat ie momenteel op 1 op 67.7 maar heb iets minder dan een halve tank nog over, loopt op zolang we elektrisch rijden en zal weer reeel zijn al ik weer een keer benzine moet tanken, maar weet niet of ik dat nog moet doen in 2021.

Hopelijk kun je er iets meer en mocht je meer willen weten dan hoor ik dat graag.
Axel57

Berichtdoor gsmmer op di nov 23, 2021 18:26

zou per dag twee ritten van 60 km moeten doen naar het werk, waarvan 70% autostrade. De rest 70/50km/h. Aangezien bij Ford het verbruik veel lager is dan bij pakweg Volvo (xc40) wou ik dit toch even aftoetsen met het reële verbruik dat jullie rijden. Binnenkort een testrit van de Kuga op de planning. Ben benieuwd.
gsmmer

Berichtdoor Axel57 op di nov 23, 2021 18:40

Wij waren bij de eerste meter tijdens de proefrit al verrast door de stilte en het fijne rijden.

Mocht je op je werk weer kunnen laden dan kun je 2/3 zeker elektrisch rijden en in de zomer misschien wel helemaal, ligt ook een beetje of je nog wat energie kunt terugwinnen bij het afremmen.

Ik ben vanaf ons huis met 1.5km op de autostrada en kwam zaterdag tot een kleine 45km voordat de motor begon, dan moet je nog ca 12 a 15km op de motor verder.

Kun je mooi testen als ze de auto met volle accu meegeven natuurlijk. Succes.

Het enige wat een nadeel zou kunnen zijn is de 3.7kWh die de auto maar kan laden. Duurt aan de huisstekker van 0 naar 100 ca 5.5uur. Aan een walbox/openbare laadpaal is ie met 3.5uur vol.
Axel57

VorigeVolgende

Keer terug naar Ford Kuga