update na 600km, vooral mensen die overwegen om de Driver Assistance Pack aan te schaffen voor EUR 1.350
1) Adaptive Cruise Control, bestaat uit 3 levels:
- Intelligente CC, icm verkeersbord herkenning, omdat het laatste niet werkt, werkt dit ook niet
- adaptive CC, instelbaar in diverse afstanden, werkt heel aardig en ben ik tevreden mee, maar let op: als het voertuig voor je "uit beeld" raakt, dan geeft de PHEV behoorlijk gas.
Ik zat achter een auto die wat langzamer reed en die ging een rotonde op, lekker dacht ik, auto remt en je hoeft alleen te sturen, totdat de voorganger weg uit het veld van mn voorbumper was en de auto gas geeft.
Zo zijn er af en toe nog wat situaties, waaruit blijkt dat autonomous driving toch nog wel wat ontwikkeling vraagt.
- gewone CC
2) Stop&Go (PHEV) werkt samen met CC en werkt ook heel aardig, tevreden mee
3) Lane Centring Assist, niet tevreden mee, maar nog even verder uitproberen.
Het is net of je schoonmoeder naast je zit met 1-hand aan het stuur (beter dan op je knie
), dus houdt je het stuur maar losjes vast en laat haar, haar gang gaan.
Maar zoals het een echte schoonmoeder betaamd, begint ze dan om de 15-sec te mekkeren dat je het stuur moet vasthouden en gelijk weer bijsturen natuurlijk.
Nog een typisch voorval; terwijl ik het stuur losjes vast heb, rijd ik langs een voorsorteer strook met een ondoorbroken streep, stuurt de auto automatisch de voorsorteer strook op naar links.
Regelmatig heeft de assistent last dat hem de verkeerssituatie niet duidelijk is.
4) Driver alert, is deel van het LCA systeem.
Het gedeelte wat in de gaten houdt of je moet bent, heb ik nog niet ontdekt.
5) Traffic Sign Recognition, niet dat ik er niet tevreden mee ben, het werkt absoluut niet.
Gisteren straten lang met bordje 30km in het display gereden omdat er een bouwplaats was met een bord, idem 80-100-130 op de snelweg.
Absolute puinhoop en dan zeker iedere keer dat pieptoontje? dan is het net of je ook je moeder van je ex
nog aan boord hebt!
6) Active Park Assist 1: Active Park Assist 2: Volledig automatisch inparkeren (PHEV)
Geprobeerd, maar daar wordt ik niet wijs uit, boekje helpt je ook niet verder.
Op de To-do lijst. Het lijkt me wel een fantastische optie, maar als ik zie hoe die andere assistentie systemen werken...…….
7) 180° Wide-view camera voor en achteruitrijcamera, werkt mooi, helder beeld
BLIS met crosstraffic alert, werkt, maar leidt af en toe ook een eigen leven.
9) Door Edge Protectors
wat is dat? of hoort het bij 8
Zou ik het weer kopen? als het adaptive CC en achteruitrij camera los te koop waren geweest voor minder geld, waarschijnlijk niet.