Problemen met 12v batterij bij Kuga PHEV

Discussie over de Ford Kuga

Moderator: Beheerders

Problemen met 12v batterij bij Kuga PHEV

Berichtdoor Hendrik01 op do dec 22, 2022 0:36

Heeft iemand ook last / ervaring met een Kuga Plug-in die 's morgens volledig levensloos in de garage staat?
Ik heb de wagen nu 2 jaar en deze is al 5 tot 6 tal keer naar de garage terug gekeerd wegens een steeds terugkerend probleem.
Op een bepaald moment staat de wagen volledig levensloos in de garage als je wil vertrekken, terwijl deze de avond voordien nog perfect werkte.
Dit gebeurt ongeacht de staat van de hoofdbatterij (leeg - 20% - 80% ...., om het even)

Iemand ervaring met dit probleem, want in de garage heb ik al verschillende verhalen gehoord.
Telkemalen na een update zou dit probleem dan weg moeten zijn,..... maar helaas....

Alvast dank voor de reacties.

mvg
Hendrik01

Word een Viking

Re: Problemen met 12v batterij bij Kuga PHEV

Berichtdoor Dimitri op vr dec 23, 2022 15:54

wat geeft de garage als oorzaak telkens?

is je 12v accu steeds leeg? zodat je wagen niet meer kan starten?
Focus RS 2010 No. 4772 / 11500
Afbeelding
Ducati 748 2002
Lml 125cc 4T 2012
Dimitri
Beheerder

2010 Ford Focus RS

Re: Problemen met 12v batterij bij Kuga PHEV

Berichtdoor Hendrik01 op vr dec 30, 2022 18:49

Anderhalf jaar lang was het telkens dat er bepaalde updates gedaan moesten worden en dat daardoor het probleem opgelost ging zijn.
In die anderhalf jaar ongeveer een 4 tal keer volledige plat gestaan denk ik.

Nu zou het een sensor zijn die moet aangeven dat de kleine batterij te laag is, laat ons hopen dat het idd dit zou zijn, maar
uiteindelijk kan dit ook maar half kloppen, want de kleine batterij wordt langs 2 kanten geladen.
Aan de ene kant door het laden via stekker, aan de ander kant via de verbrandingsmotor.

Ook hebben we eens plat gestaan terwijl de hoofdbatterij voor 80% geladen was, dus als het laden van de wagen werkt zou dit ook moeten werken naar de kleine batterij toe zou ik dan denken.

Na dus 2 jaar uitverteld te zijn, blijkt nu plots dat we de auto te weinig in het stopcontact zouden steken.
Moest dit echt het probleem zijn moeten ze dit toch vanaf het begin weten / vertellen als garage, denk ik dan.....
In de winter laden we de wagen idd minder (niet dat we wagen niet laden, enkel minder), maar verleden zomer heeft deze nagenoeg iedere dag in de stekker gezeten en na de zomer hadden we terug hetzelfde probleem.

In tegentelling tot het moment we de wagen gekocht hadden. Toen mochten we van Ford uit de hoofdbatterij 6 maanden niet laden via de stekker en toen hadden we nooit problemen.
En nu zouden de problemen komen doordat we te weinig laden....!

toch allemaal een beetje vreemd denk ik dan.
Hendrik01

Keer terug naar Ford Kuga