Ford Kuga ST-Line X 1.5i stuur trilt/schudt

Discussie over de Ford Kuga

Moderator: Beheerders

Ford Kuga ST-Line X 1.5i stuur trilt/schudt

Berichtdoor raskel op wo jan 31, 2024 21:21

Hallo allemaal,

Ik heb ik februari 2023 een nieuwe Ford Kuga ST-Line X 1.5i gekocht. Na duizend km begon er een trilling in het stuur op te treden in de normal stand, meestal tussen de 1800 en 2800 toeren. In de Sport stand was deze trilling niet merkbaar. In sommige gevallen schudt het stuur zelfs, vooral bij het licht raken (herneming )van het gaspedaal in dit toerengebied.

De hoofdmonteur van de Ford garage heeft destijds met mij een proefrit gemaakt en eveneens het probleem vastgesteld. De wagen is toen uitgelezen en er waren geen meldingen die de trilling konden verklaren. Een software update bracht ook geen verschil.

We zijn nu een jaar verder en ik zet de wagen standaard in de Sport stand omdat het probleem zich dan niet voordoet.

In mijn Focus die ik hiervoor had met een 1.0 EcoBoost had ik eenzelfde probleem. Destijds werd er ook niets gevonden en was in de wagen vaak lange tijd kwijt (zonder oplossing..).

Het was dan ook een flinke deceptie dat de Kuga eenzelfde trilling heeft. Volgens mij is het gewoon een eigenschap van de drie cilinder motor. Uiteraard heeft de garage dit 'nog niet meegemaakt '.

Zijn er meer Kuga rijders met de 1.5i (handgeschakeld) die dit probleem hebben? Of weten wat dit probleem veroorzaakt.
raskel

Word een Viking

Re: Ford Kuga ST-Line X 1.5i stuur trilt/schudt

Berichtdoor jps op wo feb 21, 2024 21:13

Beste,
Wij hebben dezelfde auto van 2020,maar dat nog niet ontdekt. ik heb wel zoiets gelezen en dat heeft met de cilinder uitschakeling te maken.
En door het in sport stand te zetten is er geen probleem.
De toekomstige oplossing zal waarschijnlijk in het software zitten van de inspuitcomputer.

gr JPS
jps

Keer terug naar Ford Kuga