door RaZeR op di maart 12, 2019 12:21
Reinigen zou ik het niet noemen maar eens goed doorblazen wel. Wel ervoor zorgen dat de motor goed warm staat! Zo vermijd je stukken door met koude motor teveel toeren te maken.
Doe ik zéér regelmatig met alle auto's die ik heb gehad (wel bedrijfswagens). Paar keer per week wanneer ik de autostrade op ga doortrekken tot 4500toeren. Tot nu toe meerdere auto's (2x Opel Zafira, 2x Skoda Octavia) vanaf 0km tot +180.000km gehad en nooit problemen gehad met roetfilter. Terwijl collega's die zéér rustig rijden meestal aan 120.000km roetfilter vervanging hebben nodig gehad. Ik doe ook wel altijd lange afstanden. Dus zal dit ook wel deels hiermee te maken hebben. Op jaar basis zit ik gemiddeld op 70 a 75.000km.
PS: Met 1800 bedoel je toch een diesel? Op benzine van dit bouwjaar zit geen roetfilter.
Ford Escort 1.8D uit 1992 => verkocht
Ford Focus 1 1.8TDCi 100pk, trend, 3d, panther black => Verkocht
Ford Focus 2 1.6TDCi 109pk, Sport met Franco pack, 5d, Sea Grey => Verkocht
Ford Focus RS MK1 #3111