Werking aircopomp

Discussie over de Ford Mondeo

Moderator: Beheerders

Werking aircopomp

Berichtdoor proximuis op zo jun 06, 2021 12:08

Hallo

Ik heb wat hulp nodig bij de werking van een aircopomp. Mijn multiriem is in 2 maanden tijd al 3 keer gesprongen. Eerst dacht ik dat dit kwam door een alternator maar na deze vervangen te hebben is het nog 2x voorgevallen. Nu is mijn logische verklaring dat het de aircopomp is. Ik heb dit vermoeden omdat mijn riem steeds springt tijdens het warme weer. Zou dit kunnen dat het elke keer gebeurd als ik de airco aanzet? Of draait deze pomp altijd mee? Op het internet heb ik gezien dat er een magneetkoppeling zou opzitten maar hou werkt deze? Kan ik ook een nieuwe riem steken en gewoon mijn airco niet meer inschakelen?
proximuis

Word een Viking

Re: Werking aircopomp

Berichtdoor King op zo jun 06, 2021 21:29

Als de magneet koppeling inschakelt hoor je dit als je er op let. Je hoort dan een klik
onder de motorkap.
De magneet koppeling is eigenlijk niks anders dan een electro magneet.
Schakelt die in dan begint de airco pomp te draaien. De koppeling klikt dan tegen de schijf op de aircopomp aan.
weet niet welk bouwjaar je mondeo is.
Bij de oudere mondeo's kon je de magneet koppeling stellen middels een klein stelringetje.
Als de magneet koppeling slijtage vertoonde werd de spleet tussen magneetkoppeling en pomp te groot.
Deze kon je dan verkleinen door er een dunner stelringetje te plaatsen.
Ford S Max 2.0 Titanium
Goud metallic, 18 inch spoke velgen, in de winter 16inch LMV, parkeer sensoren, CC, AC ,bj 9-2007, bestuurders en pasagiers stoel 8 voudig verstelbaar.
kmst 130.000 .
King

Keer terug naar Ford Mondeo