Ranger 2l biturbo 2019 : vermelding op display : remmen, vermogen gereduceerd

Discussie over de Ford Ranger

Moderator: Beheerders

Ranger 2l biturbo 2019 : vermelding op display : remmen, vermogen gereduceerd

Berichtdoor Daverdisse op do okt 22, 2020 17:00

Bij het remmen vermeld de display "rempedaal ingedrukt vermogen gereduceerd",
iemand een idee hoe dit er nu na 9000km opkomt?
Daverdisse

Word een Viking

Re: Ranger 2l biturbo 2019 : vermelding op display : remmen, vermogen gereduceer

Berichtdoor Theo op ma okt 26, 2020 9:04

Garage probleem.
Theo

Re: Ranger 2l biturbo 2019 : vermelding op display : remmen, vermogen gereduceer

Berichtdoor EdVDM op zo nov 22, 2020 7:31

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn raptor met 3.000 km. Lijkt mij een (te) lange lijdensweg te worden...Al een paar keer in de garage geweest. Men lijkt het probleem nog niet onmiddellijk te kunnen oplossen.
EdVDM

Berichtdoor Theo op zo nov 22, 2020 8:01

Andere garage. Zoek een kleine garage waar de eigenaar zelf nog aan de wagen werkt.
Theo

Berichtdoor Michielvanhoorebeke op wo jan 06, 2021 13:46

Ik kom dit tegen als ik van stilstaan vertrek en dan perongelijk om mijn rem blijf duwen (niet hard, perongelijk voet er tegen) als ik dan mijn rem los is dit over.
Michielvanhoorebeke

Berichtdoor EdVDM op do feb 04, 2021 9:27

Volgens mijn garagist is het normaal dat deze melding wordt weergegeven in het display bij het remmen. Hij zegt dat hij 3 Raptors heeft lopen en dat dit bij alle drie het geval is. Echter daarnaast was het bij mij ook zo dat nog een aantal andere zaken in het display verschenen die aantoonden dat er bepaalde zaken defect of niet meer actief waren. Na vervanging van een stukje in de voetrem leek alles opgelost. Het is mijns inziens evenwel niet onmogelijk dat tijdens de reparatie, met een nieuwe load vanuit de garage computer, deze zaken waarmee er problemen waren eenvoudig weg werden uitgeschakeld...Ik krijg immers nooit ofte nimmer nog signalen te horen van een bijna botsing of voetgangers/fietsers die te dicht komen tijdens het rijden. Hetgeen wel degelijk het geval was bij de eerste ingebruikname. De instellingen in verband met de verkeersveiligheid werden door mij zelfs in het display in de hoogste positie van waakzaamheid geplaatst. Ik hoor of zie niets meer in dit verband. Of misschien rij ik nu veiliger ? Hmmmmmm?
EdVDM

Berichtdoor Roland W op do feb 04, 2021 10:08

Ik kan mij echt niet voorstellen dat er steeds een bericht op je display komt als je remt, moet toch verschrikkelijk storend zijn?

Bij mijn 2016 ranger komt bericht op display als de deur openstaat of de motor stationair draait en dat is al ergerlijk, ik heb zoiets van, ja ik weet zelf wel dat ik mijn deur heb opengezet en weet zelf wel dat ik de motor heb laten draaien.
Roland W

Berichtdoor EdVDM op do feb 18, 2021 9:25

De desbetreffende melding in het display wordt slechts 1 seconde weergegeven en is dus helemaal niet storend, tenminste als men werd verteld/gerustgesteld dat alles OK is. Maar is dit wel zo ? En ook mijn Raptor vertelt mij als de deur openstaat of niet goed dicht is. En nog veel meer. Normaal toch ? Alleen "Lane Assistance" en "bijna aanrijding" signalen lijken niet meer actief na de herprogrammering dmv garage computer. Geniet ervan en : all the best !
EdVDM

Keer terug naar Ford Ranger