Prijsverschil Ford - Van Wezel

Discussie over de Ford Ranger

Moderator: Beheerders

Prijsverschil Ford - Van Wezel

Berichtdoor Roland W op vr jan 03, 2020 15:27

Door een dom ongelukje bij het offroaden achterlicht naar de vaantjes. Prijs gevraagd bij Ford en daar zeiden ze, met btw inbegrepen 340 € aub, ik antwoorde, nee dank u en heb een Van Wezel achterlicht besteld bij Winparts voor de prijs van 86 € met verzending inbegrepen. Is geen origineel Ford onderdeel maar hetzelfde en past perfect. Of hoe je door een paar minuten te googelen 254 € kan besparen.
Roland W

Word een Viking

Re: Prijsverschil Ford - Van Wezel

Berichtdoor Dimitri op vr jan 03, 2020 16:46

inderdaad, kijk ook altijd op winparts, autodoc, misterauto,... als ik iets nodig heb,...
scheelt serieus veel tov Ford dealer
Focus RS 2010 No. 4772 / 11500
Afbeelding
Ducati 748 2002
Lml 125cc 4T 2012
Dimitri
Beheerder

2010 Ford Focus RS

Berichtdoor Theo op za jan 04, 2020 19:26

Roland W schreef:Door een dom ongelukje bij het offroaden achterlicht naar de vaantjes. Prijs gevraagd bij Ford en daar zeiden ze, met btw inbegrepen 340 € aub, ik antwoorde, nee dank u en heb een Van Wezel achterlicht besteld bij Winparts voor de prijs van 86 € met verzending inbegrepen. Is geen origineel Ford onderdeel maar hetzelfde en past perfect. Of hoe je door een paar minuten te googelen 254 € kan besparen.

E keurmerk aanwezig mag ik hopen?
Theo

Berichtdoor Roland W op za jan 04, 2020 19:39

Ja is met E keurmerk, had ik eigenlijk zelfs niet verwacht.

En zelfs al was het zonder E keur, ik heb op de autokeuring nog nooit iemand met zijn neus boven de lichten of andere standaard onderdelen zien hangen om te kijken of er zo'n E keur in staat.
Roland W

Berichtdoor Theo op zo jan 05, 2020 21:22

Een geoefend oog ziet veel meer dan je denkt.

Hangt allemaal van het moment af. Met de caravan meegemaakt dat ze gingen meten hoeveel licht er uit de achterlichten kwam. Mijn aanhangwagen is 5 keer gekeurd met de Ranger. Die aanhangwagen heeft altijd led verlichting gehad. Dit jaar vielen ze er over dat de remlichten pinkten tijdens het remmen. Dit is al 5 jaar zo. Verwittiging op het keuringsbewijs van de aanhangwagen, terwijl het een probleem is van de auto. De Ranger herkent deze lichten niet goed omdat ze te weinig stroom afnemen.

Ik blijf er bij. Autokeuring is wettelijk geregelde afzetterij.
Theo

Berichtdoor Roland W op ma jan 06, 2020 6:53

Inderdaad, en willekeur. De voorbije 2 jaar opmerking over mijn ledbalk in de bumper, te verwijderen of verboden gebruik op de openbare weg (dus niet voor afgekeurd) en dit jaar opeens geen opmerking. En zo zal iedereen wel dingen weten.

Het strafste was een aantal jaar geleden met de raptor, ik rij binnen en die gast zegt, zo heb ik er hier nog geen gezien, geen 5 min later begint die zelfde te zeggen dat mijn vering niet mag want niet origineel (Fox racing standaard vanuit fabriek) Ben toen serieus ontploft, zeg er tegen daarjuist zei je dat je zo'n auto nog niet gezien had en nu beweer je dat de vering niet origineel is terwijl je er niets van afweet. Stationchef bijgehaald en toch opgelost.
Roland W

Berichtdoor Roland W op za jan 11, 2020 13:47

E keurmerk aanwezig mag ik hopen?

Hoe zit dat dan juist met dat E keurmerk ? want heb eens gekeken naar het originele achterlicht van de ranger en daar staat helemaal geen E keur in, totaal niets eigenlijk. Ook geen E in de voorste koplampen (andere onderdelen heb ik nog niet bekeken) en in dat replica achterlicht staat dan wel een E keur ??
Roland W

Berichtdoor Theo op zo jan 19, 2020 9:03

Zal er wel degelijk ergens op staan. Bij de koplamp staat E11 op de zwarte bevestigingsbeugel onder de motorkap. Bij het achterlicht zal dit ook wel ergens op een bevestigingspunt staan.
Theo

Berichtdoor S-max owner op do jan 23, 2020 6:34

Theo schreef:Een geoefend oog ziet veel meer dan je denkt.

Hangt allemaal van het moment af. Met de caravan meegemaakt dat ze gingen meten hoeveel licht er uit de achterlichten kwam. Mijn aanhangwagen is 5 keer gekeurd met de Ranger. Die aanhangwagen heeft altijd led verlichting gehad. Dit jaar vielen ze er over dat de remlichten pinkten tijdens het remmen. Dit is al 5 jaar zo. Verwittiging op het keuringsbewijs van de aanhangwagen, terwijl het een probleem is van de auto. De Ranger herkent deze lichten niet goed omdat ze te weinig stroom afnemen.

Ik blijf er bij. Autokeuring is wettelijk geregelde afzetterij.

heb dat voor gehad met mijn caravan ,
had 2de hands een caravan gekocht met led achterlichten, maar de smax heeft daarmee inderdaad problemen (canbus systeem dacht ik)
is "simpel" op te lossen door een extra weerstand te plaatsen in één van de achterlichten.
S-max owner

Berichtdoor Theo op do jan 23, 2020 14:51

Dit is toch gewoon te gek voor woorden. Zet je zuinige verlichting, die een pak extra kost, en dan gaan klooien met weerstanden om het verbruik te verhogen. Dat het kan bewijst Erich Jaeger met zijn Can-bus modules. Volgende Ford zal geen trekhaak meer hebben af fabriek en er zal een Erich Jaeger module geplaatst worden.

Momenteel het probleem opgelost met een elektronische module. Deze garandeert ook dat de controle op kapotte lichten blijft werken. De verlichting blijft ook geschikt voor 12V tot 24V. Met weerstanden helemaal niet zeker. Heb je dat al getest? Hoeveel Watt heb je de weerstanden genomen? Normaal zou dat voor remlichten, pinker en mistlicht minimaal 15W moeten zijn voor het achterlicht 5W. Best ook zo plaatsen dat ze voldoende kunnen afkoelen en vooral niet in aanraking komen met brandbare materialen. Een 15W weerstand krijg je volgens mij niet in een achterlicht weggestoken. Om onder 60°C te blijven met een 5Ohm moet je al een 25W type nemen. Deze moet dan nog gemonteerd worden op een deftige koelplaat met de nodige koelpasta.

Ik weet niet hoe je reist. Ik vertrek 's avonds. Dat wil zeggen dat mijn lichten meerdere uren na elkaar aan zijn.
Theo

Keer terug naar Ford Ranger