Ranger alleen nog met 2.0 motor.

Discussie over de Ford Ranger

Moderator: Beheerders

Ranger alleen nog met 2.0 motor.

Berichtdoor Roland W op zo feb 09, 2020 13:54

Was dat verschieten. Een paar dagen terug hier iemand komen vragen achter onze ranger (nee, we verkopen hem niet) en die mens beweerde dat de ranger nu alleen nog met 2.0 motor te koop is. Kon dit moeilijk geloven en eens op de site van Ford gaan kijken en inderdaad, dit staat er :

Met een reeks 2.0-liter Ford EcoBlue dieselmotoren van de volgende generatie is de nieuwe Ranger krachtiger, efficiƫnter en heeft hij een lagere uitstoot dan ooit tevoren. Tussen de drie beschikbare aandrijflijnen, die tot 213 pk vermogen en 500 Nm koppel bieden, vindt u gegarandeerd degene die bij u past.

Een 2.0 motor in een auto als de ranger *wub* alles moet blijkbaar wijken om de uitstootnormen te halen. Die laatste zin is grappig " vindt u gegarandeerd degene die bij u past " eeuch, nee, ik dacht het niet :mrgreen:
Roland W

Word een Viking

Re: Ranger alleen nog met 2.0 motor.

Berichtdoor Theo op zo feb 09, 2020 19:50

Er staat een Wildtrak 3.2 in promotie bij Feyaerts in Haacht.

Of mijn volgende een Ranger gaat zijn is een zeer grote vraag. Die opgefokte motors zeggen me eerlijk niks. Ook het aanhangergewicht gaat waarschijnlijk omlaag. Bij de (veel te dure) Raptor versie is dat ook maar 2700kg. Dan is er geen meer te koop voor 3,5t behalve de F150.

Nemen ze de vlucht vooruit? Willen ze de Ranger betaalbaar houden bij de hervorming van de wegenbelasting? Er gaat al langer de ronde dat je nog alleen een LV kan hebben als je BTW plichtig bent.

edit: in de Ford prijslijst staat de 3.2 nog vermeld. Kost net zoveel als de 2 liter versie. Mogen beiden evenveel trekken.
Theo

Berichtdoor Roland W op ma feb 10, 2020 13:00

Die opgefokte motors zeggen me eerlijk niks.

inderdaad, dat bedoel ik, ze mogen die opfokken of turbo's opvijzen zoveel ze willen het blijft altijd een 2.0 l motortje. Hoe zit het met de levensduur?

Buiten dat de ranger een werkbeest is (of was) is het natuurlijk ook een mooie auto, voor degenen die er een kopen die nooit iets anders zal zien dan beton onder zijn wielen, er niet mee laden en niet mee trekken en voor het belastingvoordeel is het mogelijk een optie.

Ik heb de voorbije 20 jaar 3 pick-ups gehad en heb nooit anders geweten dat ze het belastingvoordeel voor particulieren gaan afschaffen, hopelijk niet, we zien wel.
Roland W

Berichtdoor Theo op ma feb 10, 2020 20:36

De 10 automaat gaat natuurlijk wel wat helpen om de motor in een gunstig toerental te houden. De opgegeven verbruikscijfers heb ik nog niet vergeleken.

Dit soort artikels maakt het natuurlijk een stuk gemakkelijker om de PU te stigmatiseren.

Als de PU geen LV meer is, overweeg ik een bestelwagen 4x4 aan te schaffen.
Theo

Keer terug naar Ford Ranger