Thunder

Discussie over de Ford Ranger

Moderator: Beheerders

Thunder

Berichtdoor Gilbert54 op ma nov 09, 2020 20:01

Hallo, zijn er al mensen die de Ford Ranger Thunder hebben of besteld
Grt Gilbert
Gilbert54

Word een Viking

Re: Thunder

Berichtdoor Deppe op ma nov 09, 2020 21:26

Yes! Een dikke week geleden.
Verwachte levering begin december... Ik hoop maar dat er niks tussen komt door de lockdown...

Normaal ging ik nog een paar jaar wachten om een Ranger te kopen, maar met dat de wetgeving over lichte vracht vrij binnenkort zal veranderen, nu al maar de stap gezet.

En de Thunder gekozen, want voor de meerprijs ten opzichte van een gewone Wildtrak een rollcover, bagageverdeler, zwarte velgen,... erbij. Kunt ge niet voor sukkelen :-)
Deppe

Berichtdoor Gilbert54 op ma nov 09, 2020 23:12

Deppe schreef:Yes! Een dikke week geleden.
Verwachte levering begin december... Ik hoop maar dat er niks tussen komt door de lockdown...

Normaal ging ik nog een paar jaar wachten om een Ranger te kopen, maar met dat de wetgeving over lichte vracht vrij binnenkort zal veranderen, nu al maar de stap gezet.

En de Thunder gekozen, want voor de meerprijs ten opzichte van een gewone Wildtrak een rollcover, bagageverdeler, zwarte velgen,... erbij. Kunt ge niet voor sukkelen :-)

:D mooi ik zou hem ook hebben tegen begin
December
Gilbert54

Berichtdoor Deppe op di nov 10, 2020 18:44

Benieuwd hoe veel we er gaan tegen komen. Van welke streek ben je? Hier omgeving Tienen.

'k Denk wel dat ik de rode 'thunder' belettering er vrij snel ga af halen. Net iets te opzichtig...
Deppe

Berichtdoor Roland W op do nov 12, 2020 14:14

Ford en thunder, doet me denken aan die thunder sierra's uit de jaren stillekes. *kniel*
Roland W

Berichtdoor Theo op zo nov 15, 2020 19:56

Uiteindelijk gaat die LV regeling een scheet in een fles worden. De motoren gaan allemaal naar 2 liter. Volgens mij gaan ze er nog spijt van krijgen. Gaan ze dan ook een COC M1 geven in plaats van N1?

Ik hoop dat mijn huidige Ranger het houdt tot aan mijn pensioen. Daarna een BTW nummer vragen voor mijn bijen en alles, maar dan ook alles van mijn hobby aftrekken. Inclusief de auto, aanhangwagen, roermachine, ... Ik zal nooit beter doen dan break even.

Heb je paarden, neem een BTW nummer als paardenkweker. Zorg dat je 1 veulen hebt per jaar en je hebt een bedrijf. De onkosten breng je gewoon in.

Haalt mijn huidige Ranger mijn pensioen niet, dan is de kans groot dat ik een Iveco of Transit 4x4 koop.
Theo

Berichtdoor Deppe op ma nov 16, 2020 20:41

Theo schreef:Uiteindelijk gaat die LV regeling een scheet in een fles worden. De motoren gaan allemaal naar 2 liter. Volgens mij gaan ze er nog spijt van krijgen. Gaan ze dan ook een COC M1 geven in plaats van N1?

Tja, jammer genoeg berekenen ze de BIV op basis van CO² uitstoot. En als je de nieuwe Ranger met 2.0 motor ingeeft in de simulatie van de belastingen als personenwagen (met CO² rond de 207g/km en 157 Kw) , kom ik toch nog ongeveer aan 4673€.
Zo lang de regeling er niet door komt, geen probleem.
Feit is wel dat de herverkoopwaarde serieus instort...

Begin oktober is er een artikel verschenen in de krant dat minister Diependaele dit dus wil aanpakken.
Ik heb zijn kabinet dan een mailtje gestuurd en dezelfde dag nog antwoord gekregen. 'k Had ook de vraag gesteld of iemand die dus nu eentje net besteld had, maar 4 maand moet wachten op levering, dan voor een verrassing zal komen te staan.

Als antwoord kreeg ik te horen dat ze eerst met alle regio's willen samen zitten 'om de violen gelijk te stemmen'. Dan moet zoiets nog in een wet gegoten worden en gestemd worden. 'Wie nog vier maand moet wachten, zal geen gevaar lopen. Maar hoe langer je wacht, hoe meer risico'.
Ze zullen inderdaad ook de definitie van 'lichte vracht' moeten aanpassen in dat geval.
Als ik me niet vergis, is een Ranger toch automatisch lichte vracht, hé?

Volgend jaar ben ik van plan om ook met bijen te beginnen. 'T is inderdaad een optie om BTW-nummer aan te vragen als imker voor die één of twee kasten dat ik heb staan. Ze gaan eens raar kijken bij de belastingen, maar als dat een hoop geld kan besparen... :roll:
Deppe

Berichtdoor Theo op di nov 17, 2020 8:58

Jij hebt dan nog antwoord gekregen. Ik heb dezelfde dag een mail gestuurd en niks ontvangen.

Nu is de Ranger een N1 voertuig. Je moet dus naar de keuring voor je er mee op de weg mag met weging, meting, .... kost uiteraard allemaal. Je moet ook bij de vrachtwagens gaan aanschuiven. Je moet ook jaarlijks naar de keuring. Ook zonder trekhaak >750kg. Maken ze er een M1 voertuig van mag je al 4 jaar rijden zonder keuring en kan je nog eens een volgende keuring krijgen op 6 jaar. Je kan ook een trekhaak laten keuren <750kg. Je mag dan ook gaan aanschuiven bij de persoenenwagens. Van een tachograaf is dan ook geen sprake meer.

Voor het buitenland maakt het meer verschil. Een voertuig N1 mag in Duitsland mag op zaterdag namiddag, zon- en (Duitse) feestdagen niet met een aanhanger rijden ten zij het een vrijetijdsaanhangwagen is. Boot of caravan geen probleem maar het wordt al anders als je een autotrailer met bijvoorbeeld een rallywagen meesleept. Dan ga je moeten bewijzen dat je als amateur naar een venement aan het rijden bent of dat je op de terugweg bent. Als professionele beoefenaar mag je dan weer niet rijden.

Ik heb een BTW-nummer gehad maar dat bleek niet verenigbaar met 4/5 tot aan pensioen voor zware beroepen. Ik ben dan ook een keer moeten komen omdat ik mijn 2de beroep niet had aangegeven aan de belastingen. Ze even gaan uitleggen wat dat 2de beroep was en gevraagd of ze wisten welke kosten er aan vast hingen. Ze waren heel gelukkig dat ik de kosten van mijn hobby niet op de gemeenschap wilde afschuiven. Ik had snel een papier dat ik niks meer moest vermelden. Als ze nu de regels gaan veranderen, zal ik ook van mening veranderen.

Uiteindelijk is de BIV een eenmalige kost. Die kan je mee incalculeren en tegen je zin betalen. Vul eens een 3.2 in. Dan zit je snel aan >1000€/jaar aan wegentaks. In NL is de DC zelfs niet meer verkrijgbaar. De 'bijtelling' is er hoger dan de waarde van de auto. Eens bekijken wat de lease voorwaarden zijn. Die betalen geen BIV en het is nationale materie geen Vlaamse.

De herverkoopwaarde interesseert me geen bal. Ik heb met alle auto's al gereden tot ze versleten waren.
Theo

Berichtdoor Roland W op di nov 17, 2020 12:45

De herverkoopwaarde interesseert me geen bal. Ik heb met alle auto's al gereden tot ze versleten waren.

Dat is hier ook het geval, bedoeling om met de ranger te rijden tot hij echt op is. En aangezien op 4 jaar nog maar een dikke 60.000 km gereden gaat het nog heel lang duren voor de staat mij gaat melken.

En dan nog, aan een auto kan alles vernieuwd worden, ook een motor, geen idee wat een goede tweedehands 3,2 l gaat kosten binnen zoveel jaren maar met het bedrag van één jaar verkeersbelasting ga je waarschijnlijk al ver komen?
Roland W

Berichtdoor Deppe op di nov 17, 2020 17:35

Da's nu ook het plan. Tenzij ik een 'maandagmodel' heb, hopefully all the car I'll ever need!

Maar kom, je kan nooit weten wat de toekomst brengt, hé.

Vroeger kocht ik altijd personenwagens van een jaar of vier oud met rond de 100000 km. Dan wist ik dat ik ongeveer elke vier jaar aan een nieuwe mocht beginnen denken. Maar nu toch een wat grotere investering waarbij het plan is hem toch ook voor een jaartje of tien te houden... Tussen de 20 en 25000km per jaar. Dat zou toch moeten lukken...
'k Ben wel van plan om bij de garage de extra garantie er bij te nemen voor hij twee jaar oud is. Dan is alles (behalve slijtdelen) onder garantie tot hij 7 jaar is. Die kost 1400€, maar is zijn geld wel waard volgens mij. Eén deftig mankement en het verdient zichzelf al terug.
Deppe

Berichtdoor jaak op wo nov 18, 2020 7:00

[quote="Deppe"]Da's nu ook het plan. Tenzij ik een 'maandagmodel' heb, hopefully all the car I'll ever need!

Maar kom, je kan nooit weten wat de toekomst brengt, hé.

Vroeger kocht ik altijd personenwagens van een jaar of vier oud met rond de 100000 km. Dan wist ik dat ik ongeveer elke vier jaar aan een nieuwe mocht beginnen denken. Maar nu toch een wat grotere investering waarbij het plan is hem toch ook voor een jaartje of tien te houden... Tussen de 20 en 25000km per jaar. Dat zou toch moeten lukken...
'k Ben wel van plan om bij de garage de extra garantie er bij te nemen voor hij twee jaar oud is. Dan is alles (behalve slijtdelen) onder garantie tot hij 7 jaar is. Die kost 1400€, maar is zijn geld wel waard volgens mij. Eén deftig mankement en het verdient zichzelf al terug.[/quot Die extra waarborg moet binnen het jaar Bevraag u maar!
jaak

Berichtdoor Deppe op wo nov 18, 2020 11:19

jaak schreef: Die extra waarborg moet binnen het jaar Bevraag u maar!

Bedankt voor de tip. In de garage zeiden ze binnen de twee jaar. Ik ga er zeker achter horen!
Deppe

Berichtdoor Gilbert54 op za nov 21, 2020 12:08

helaas, ga hem niet hebben voor Sinterklaas zoals ze eerste zeiden, nu word ie pas geleverd op 12 dec, dan nog klaar maken als dit ook weer niet opschuift. :(
Gilbert54

Berichtdoor Deppe op vr nov 27, 2020 10:46

Gilbert54 schreef:helaas, ga hem niet hebben voor Sinterklaas zoals ze eerste zeiden, nu word ie pas geleverd op 12 dec, dan nog klaar maken als dit ook weer niet opschuift. :(

Hier ook net nieuws gehad voor de 12e... Die van u en van mij staan waarschijnlijk nog op dezelfde boot...
De garage wist me de laatste locatie te zeggen... "DBN docks". Durban Docks dus, Zuid-Afrika. Dus ik kan maar hopen dat hij mee de boot op gegaan is :lol:
Dus eer die pas klaar gaan zijn voor oplevering verwacht ik niet echt voor de week van de 21ste... :(
Deppe

Berichtdoor Gilbert54 op vr dec 04, 2020 22:04

vandaag telefoon gekregen dat ie binnen is gekomen in de garage, als alles goed is zal ik hem volgende week mogen ontvangen. :D
Gilbert54

Berichtdoor Toimpie op za dec 05, 2020 15:40

Hij staat sinds gisteren op de oprit....
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Toimpie

Berichtdoor Gilbert54 op za dec 05, 2020 17:54

Mooi, gefeliciteerd.

zal volgende week ook een foto posten als het mee zit.
Gilbert54

Berichtdoor Deppe op di dec 08, 2020 19:01

En ik heb net van mijn garage te horen dat het voor mij pas voor de 19e zal zijn... :(
Deppe

Berichtdoor Deppe op zo dec 13, 2020 2:53

Kan iemand me zeggen of er bij de Thunder een usb aansluiting zit aan de achteruitkijkspiegel?
'k Had ergens gelezen van wel, maar heb nog geen bevestiging van iemand die effectief een thunder heeft...
Deppe

Berichtdoor Ranger thunder op zo dec 13, 2020 16:47

Deppe schreef:Kan iemand me zeggen of er bij de Thunder een usb aansluiting zit aan de achteruitkijkspiegel?
'k Had ergens gelezen van wel, maar heb nog geen bevestiging van iemand die effectief een thunder heeft...

J
Ja er zitten er 2 aan elke kant.
Ranger thunder

Volgende

Keer terug naar Ford Ranger