Krakende deur

Discussie over de Ford S-MAX

Moderator: Beheerders

Krakende deur

Berichtdoor Stoffeltje79 op ma mei 08, 2017 20:28

Ik heb een smax van 2016 business edition.
Benzine motor die heel stil is.

Nu heb ik het probleem in de achterdeur dat deze kraakt,
De ene keer bij het optrekken of door kleine oneffenheid in de weg. Is zeer vervelend.

Hij is al 3x binnen geweest maar krijgen het niet opgelost.
Volgens mij is het de deur bekleding zelf.
Als je er een beetje aan veinst (net onder de raam) dan kraakt het ook.

Nog mensen met deze soort problemen ?
En een eventuele oplossing ?

Thanx
Stoffeltje79

Word een Viking

Re: Krakende deur

Berichtdoor JSO op ma okt 30, 2017 20:57

Hier ook krakende deuren/ramen. Zeer vervelend.
Zeer lastig om uit te zoeken vanwaar het gekraak komt. Bij warm weer is het erger. Als ik de ramen een klein beetje (1cm) omlaag doe, lijkt het gekraak weg (ofwel wordt het gecamoufleerd door de buitengeluiden).
Na eerst alle rubbers afgeplakt te hebben met plakband (zonder enig effect), lijkt het volgens mij te komen van het plastiek rond de raamlijsten. Ik probeer momenteel met talkpoeder of dit wat helpt.

De deur links achter kraakt ook ; het lijkt of het gekraak afkomstig is van de luidspreker bij de deurhendel.
JSO

Berichtdoor Stoffeltje79 op ma okt 30, 2017 21:05

Ik heb het op gegeven, mijne is nu 1 jaar oud waarvan hij 7 keer is binnengebracht bij de dealer, telkens voor bijna 1 week. Telkens lijkt het opgelost en komt binnen de 3 weken terug. De ene dag erger dan de andere (zoals je aanheeft weer afhankelijk). Mail gestuurd naar ford zonder reactie... Ik heb een nieuwe wagen besteld, maar voor mij geen ford meer.
Hopelijk vind je een oplossing !

Ook een smax ?
Stoffeltje79

Berichtdoor Smaks op vr maart 16, 2018 8:27

Ik heb een s-max van mei 2016 en ik heb van in het begin last van krakende deuren,bij koud weer is er geen probleem (met koud bedoel ik minder dan ca 7ÂșC en geen zon want als de zon erop schijnt kraakt hij ook) kraken komt voor op oneffen wegen (betonbanen dus) en bij het manoevreren, bij een snelheid vanaf ca 70km/h is het beter, de ramen een klein beetje laten zakken helpt ook. Hij is er al verschillende keren voor naar de garage geweest maar het gekraak komt steeds terug, ik moet wel zeggen dat ze in de garage hun best gedaan hebben om het probleem op te lossen, ze hebben uiteindelijk ten einde raad aan ford om een oplossing gevraagd en men heeft op aanraden van ford doorschijnende klevers geplakt bovenaan in de deurstijlen, dat heeft een paar dagen geholpen, momenteel komt er geen reactie meer van ford om het probleem op te lossen. Er zullen niet genoeg wagens met hetzelfde probleem zijn om snel in actie te komen om het probleem op te lossen, zodus als er nog mensen zijn met dit probleem, meld het dan zodat ze bij ford in actie schieten om dit probleem op te lossen.
Smaks

Berichtdoor Emmanuel op di mei 01, 2018 16:56

hallo allen,

ook dit probleem meegemaakt, s-max 2017 bis + edition.
ik heb de wagen bij mijn Ford dealer Delhoux te Geraardsbergen binnengestoken en dit euvel is perfect verholpen.
het kraken kwam vanuit RA portier en de stijl tussen voor-en achterportieren;
alle behuizing in plastiek eraf halen en weer monteren.
geen gekraak meer.

mvg
Emmanuel
Emmanuel

Krakende 2016 s-max

Berichtdoor Edje op vr apr 03, 2020 10:19

Een jaar geleden heb ik een jong gebruikte Ford S-max gekocht bij een grote Nederlandse Forddealer. De aut had toe nog geen 30.000 km gelopen. Het betreft een auto uit 2016. Na aanschaf bleek ook deze auto te kraken bij de deuren en deurstijlen. De auto is zeker een keer of 10 terug naar de dealer geweest. Invetten van alle rubbers... geen oplossing. Opnieuw monteren rubbers... geen oplossing.....nieuwe sets met rubbers .... gemonteerd het maakte allemaal niets/nauwelijks iets uit. Ford Nederland gebeld .....waardeloos: ze weten nix kunnen nix en willen nix... Mijn ervaringen met Ford zijn organisatie NL zijn (heel) slecht! Lees ook maar eens mijn berichten over de vorige Ford S-max. Hoe vaak ik wel van het kastje naar de muur ben gestuurd, is niet te tellen. De auto rijdt verder fantastisch en is erg handig in het gebruik... daarom er ook voor gekozen. Het wel absoluut de laatste Ford die ik in de rest van mijn leven zal kopen.
Edje

Keer terug naar Ford S-MAX