Motor stuk

Discussie over de Ford S-MAX

Moderator: Beheerders

Motor stuk

Berichtdoor Philippe59 op wo nov 28, 2018 13:05

Beste,
Heb een S-max 2.0 149 kw 203 pk automaat van 2012 met 96.000 KMS. Altijd netjes op tijd gegaaan voor het onderhoud bij Ford Brugge. Omdat ik de laatste tijd ervaar dat de auto een beetje aarzelt om te vertrekken vanuit stilstand, en dat hij bij stationair draaien een beetje begint te beven, ben ik naar de garage gegaan ter controle. U moet weten dat er ook 1,5 liter olie tekort was. Nochtans lekt geen olie.
Van Ford hoor ik dat er op twee zuigers compressieverlies is. Ford wilt mij een ruilmotor verkopen. Kostenplaatje is 10.000-EURO.
Is dat normaal? Heeft iemand hetzelfde probleem gekend?
Wie kan mij informeren over de data van productie van deze motor? Want in de pers lees ik dat zij maar vier jaar werden gefabriceerd? Zou er een concept fout zijn?
Ben alleszins heel erg ontevreden, ook met de manier van omgaan met wagen en klant. Klant krijgt weinig steun en respect.

Graag advies,
Groeten,
Philippe
Ford S-Max 2.0 titanium S 203-PK automaat van 2012
Philippe59
 
Berichten: 9
Geregistreerd: zo apr 23, 2017 8:54

Word een Viking

Re: Motor stuk

Berichtdoor Dimitri op wo nov 28, 2018 15:31

tussen de onderhoudsbeurten door nooit olie verbruik gehad?
Focus RS 2010 No. 4772 / 11500
Afbeelding
Ducati 748 2002
Lml 125cc 4T 2012
Avatar gebruiker
Dimitri
Beheerder
 
Berichten: 11540
Geregistreerd: zo jun 12, 2005 13:12
Woonplaats: Genk

2010 Ford Focus RS

Re: Motor stuk

Berichtdoor Philippe59 op do nov 29, 2018 0:05

Dag Dimitri,
Neen, er was tot het probleem zich stelde nooit olie tekort geweest.
Groeten,
Philippe
Ford S-Max 2.0 titanium S 203-PK automaat van 2012
Philippe59
 
Berichten: 9
Geregistreerd: zo apr 23, 2017 8:54

Re: Motor stuk

Berichtdoor Fabian op do nov 29, 2018 8:17

Poeh he, heftig verhaal Philippe.
Ik kan je er niet mee helpen maar wens je veel sterkte.
Ik weet nog wel een goede S-max-specialist in Geldermalsen.
Mocht het daadwerkelijk tot een ruilmotor weten te komen.

Groet, Fabian
S-edition 2010, 240 pk, powershift, pantherblack, 7-persoons
Fabian
 
Berichten: 37
Geregistreerd: za mei 14, 2016 14:44
Woonplaats: Zutphen (NL)

Re: Motor stuk

Berichtdoor Fox op do nov 29, 2018 14:10

Denk dat Jef Driesen een gelijkaardig probleem had. Die zijn S-Max begon ook olie te vreten op het einde en hij heeft 'm verkocht uiteindelijk. Ha d dacht ik wel meer kilometers maar was volgens mij de zelfde motor met automaat wel gechipt.
10 000euro is wel genoeg anders . Hopelijk wordt het snel opgelost zonder dit prijskaartje!
Avatar gebruiker
Fox
 
Berichten: 499
Geregistreerd: wo jan 18, 2012 23:38

Re: Motor stuk

Berichtdoor Philippe59 op vr nov 30, 2018 18:37

Bedankt voor je reactie,
Ben nog aan ‘t zoeken naar een oplossing. Ik hou jullie op de hoogte.
Groeten, Philippe
Ford S-Max 2.0 titanium S 203-PK automaat van 2012
Philippe59
 
Berichten: 9
Geregistreerd: zo apr 23, 2017 8:54

Re: Motor stuk

Berichtdoor Philippe59 op do dec 06, 2018 19:54

Beste allemaal,
Zoals u weet is de motor van mijn S-Max 203PK Automaat van 2012 met 96.000-KMS stuk. Namelijk veel te weinig druk op twee cilinders en olieverbruik. Motor moet volgens Ford Brugge vervangen worden. Kostenplaatje is boven de 10.000- EURO.
Dit voorkomen aan 96.000- kms met een 2.0 liter motor die nooit geforceerd werd, kan enkel te verklaren zijn door een constructie - of concept fout. Nochtans wilt Ford zelfs niet voor 1 - EURO tussenkomen in de herstelling of vervanging.
Dus mensen, langs deze weg wil ik u informeren, aan u om de besluiten te trekken.
Groeten,
Philippe.
Ford S-Max 2.0 titanium S 203-PK automaat van 2012
Philippe59
 
Berichten: 9
Geregistreerd: zo apr 23, 2017 8:54

Re: Motor stuk

Berichtdoor Flins op vr dec 07, 2018 10:24

Misschien eens een second opinion laten doen bij een ander bedrijf? Wellicht een motorrevisie i.p.v. een nieuwe motor?
10.000 euro is nogal een pak geld, zeker voor een auto van 6 jaar. Economisch gezien bijna niet te verantwoorden.
Flins
 
Berichten: 65
Geregistreerd: wo mei 20, 2015 22:38

Re: Motor stuk

Berichtdoor King op vr dec 07, 2018 19:58

Je kunt ook eens kijken voor een andere motor op de sloop. Denk dat je meer als de helft bespaart. Denk nog wel meer.
Ford S Max 2.0 Titanium
Goud metallic, 18 inch spoke velgen, in de winter 16inch LMV, parkeer sensoren, CC, AC ,bj 9-2007, bestuurders en pasagiers stoel 8 voudig verstelbaar.
kmst 130.000 .
King
 
Berichten: 373
Geregistreerd: do jun 21, 2012 20:52

Re: Motor stuk

Berichtdoor Flins op za dec 08, 2018 9:59

Kan inderdaad ook, alleen weet ik niet of je zo'n motor makkelijk gaat vinden op de sloop.
Zo'n 2.0 turbo is niet de meest verkochte motor, zeker niet in combinatie met automaat. Of is de motor exact hetzelfde als die met handbak?
En dan moet je nog een bedrijf vinden die het zaakje wil ombouwen...
Vandaar mijn advies om eens te informeren voor een revisie van zijn eigen motor.
Flins
 
Berichten: 65
Geregistreerd: wo mei 20, 2015 22:38

Re: Motor stuk

Berichtdoor Philippe59 op za dec 08, 2018 15:17

Beste,
Bedankt voor jullie advies. Heden is de S-max bij een niet merk gebonden kenner. Als nodig haalt hij de motor eruit om te later nakijken bij een motor revisor.
Ik hou jullie op de hoogte.
Prettig Weekend,
Philippe.
Ford S-Max 2.0 titanium S 203-PK automaat van 2012
Philippe59
 
Berichten: 9
Geregistreerd: zo apr 23, 2017 8:54

Re: Motor stuk

Berichtdoor King op za dec 08, 2018 16:37

hoop voor je dat het mee valt.
Ford S Max 2.0 Titanium
Goud metallic, 18 inch spoke velgen, in de winter 16inch LMV, parkeer sensoren, CC, AC ,bj 9-2007, bestuurders en pasagiers stoel 8 voudig verstelbaar.
kmst 130.000 .
King
 
Berichten: 373
Geregistreerd: do jun 21, 2012 20:52

Re: Motor stuk

Berichtdoor Flins op ma dec 10, 2018 10:10

@ Philippe:
Goede actie!
Ben benieuwd naar het vervolg. Laat je het ons weten?
Flins
 
Berichten: 65
Geregistreerd: wo mei 20, 2015 22:38

Re: Motor stuk

Berichtdoor Philippe59 op zo dec 16, 2018 20:30

Hallo, van mijn Ford SMax 2.0 scti automaat van 2012 met 96.000-KMS werd door Wladimir nog eens de compressie gemeten, en die is heel slecht. Ben echt ontgoochelt over de betrouwbaarheid van deze Ford motor, ook over Ford die voor niets wilt tussenkomen in de kosten voor herstel, want 96.000-KMS is toch echt weinig voor een motor. Voor mij is er aan deze motor een conceptfout, en dan zullen er nog mensen met dat probleem zitten, ofwel is er een productiefout: in beide gevallen zou ik het maar normaal gevonden heb dat Ford minstens een deel van de kosten op zich zou genomen hebben, en ook zou hebben onderzocht wat de oorzaak is van het probleem. (Compressieverlies en gemiddeld verbruik van 9,7-liter voor 100-KMS) (zelfs mijn peugeot 605 2.0 uit 1993 doet beter!)
Deze week haalt Wladimir de motor eruit, en brengt hij die naar de revisor. (NIET bij een Ford garage).
Ik hou jullie op de hoogte.
Groeten, Philippe
Ford S-Max 2.0 titanium S 203-PK automaat van 2012
Philippe59
 
Berichten: 9
Geregistreerd: zo apr 23, 2017 8:54

Re: Motor stuk

Berichtdoor King op ma dec 17, 2018 20:42

Das flink ruk.
Helaas hoef je van Ford niks te verwachten.
Staan nou eenmaal niet te boek als een bedrijf dat de beste service verleent.
Met de garage moet je wat geluk hebben.
hoop voor je dat de kosten enigzins mee vallen.
En dat het loont om de motor te reviseren.
Ford S Max 2.0 Titanium
Goud metallic, 18 inch spoke velgen, in de winter 16inch LMV, parkeer sensoren, CC, AC ,bj 9-2007, bestuurders en pasagiers stoel 8 voudig verstelbaar.
kmst 130.000 .
King
 
Berichten: 373
Geregistreerd: do jun 21, 2012 20:52

Re: Motor stuk

Berichtdoor Denniss01 op za feb 02, 2019 7:41

Je kan toch alleen het onderblok vervangen?> scheelt aanzienlijk in de kosten...
S-Max S-Edition 2.0 EcoBoost
Denniss01
 
Berichten: 65
Geregistreerd: za mei 14, 2016 15:57
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Motor stuk

Berichtdoor Philippe59 op zo okt 06, 2019 9:52

Hallo iedereen,
heb dus de motor ( ter herinnering: het gaat over een in 2012 nieuw aangekochte auto S-max 2.0 203 PK automaat met 96.000 kms. ) laten uithalen en gebracht naar een revisiebedrijf. ( DUS NIET BIJ FORD waar ik nooit meer ga). Daar zijn volgende stukken vervangen: zuigers, oliekeerringen, drijfstanglagers, hoofdlagers, distributieketting, inlaatkleppen, uitlaatkleppen, en plaatsen van cilindervoeringen. Aan de Turbo-bevestiging is ook moeten gelast worden wegens barsten( zwak materiaal). De totale kost , in-en uitbouwen en motorenrevisiebedrijf is 9650- EURO.
Misschien veel geld, maar de auto rijdt weer perfect, en voor die prijs kon ik geen gelijkende wagen kopen. Hopelijk gaat hij weer een tijdje mee . Maar een Ford koop ik NOOIT meer.
Dit ter info,
Groeten,
Philippe.
Ford S-Max 2.0 titanium S 203-PK automaat van 2012
Philippe59
 
Berichten: 9
Geregistreerd: zo apr 23, 2017 8:54

Re: Motor stuk

Berichtdoor King op zo okt 13, 2019 14:04

Pffffff das een smak geld, makkelijk gezegd, maar je hebt je verlies genomen en hebt nu weer een s-max die bijna een nieuw blok heeft.
Heel veel veilige maar ook leuke kilometers toe gewenst.

En de kosten maar zo snel mogelijk vergeten.
Ford S Max 2.0 Titanium
Goud metallic, 18 inch spoke velgen, in de winter 16inch LMV, parkeer sensoren, CC, AC ,bj 9-2007, bestuurders en pasagiers stoel 8 voudig verstelbaar.
kmst 130.000 .
King
 
Berichten: 373
Geregistreerd: do jun 21, 2012 20:52

Re: Motor stuk

Berichtdoor Philippe59 op za nov 02, 2019 13:34

Hi, jawel veel geld, maar had geen keus. Met motor stuk was de auto niet verkoopbaar, en voor de herstellingsprijs kon ik geen gelijkaardige auto kopen.
Maar hersteld rijdt hij zeker als nieuw! En hopelijk nog voor lange tijd.
Groeten,
Philippe
Ford S-Max 2.0 titanium S 203-PK automaat van 2012
Philippe59
 
Berichten: 9
Geregistreerd: zo apr 23, 2017 8:54

Re: Motor stuk

Berichtdoor The Crestfallen op di jan 07, 2020 13:14

Hoi, effe je verhaal gelezen. En zoals Fox al aanhaalde, ik had met mijn vorige S-Max, ook een 2.0 Ecoboost met 203pk ook problemen met olieverbruik. De mijne begon een beetje olie te verbruiken vanaf 140.000km, wel geen compressieverlies. Hij was wel gechipt naar 260pk.
Naarmate de kilometers aandikte moest ik meer en meer olie bijdoen, tot uiteindelijk 1 liter elke 1000 km. Toen zat de wagen aan bijna 200.000km en heb ik ‘m verkocht voor export.
Nu een mk2 S-Max met 2.0 ecoboost en 240pk. Maar bij mijn weten is dit een andere blok dan de vorige generatie. Cilinderinhoud ligt net iets hoger dan de mk1 als ik me niet vergis. Maar ik hou mijn olieverbruik in ieder geval ook nauwlettend in het oog. Ik zit nu aan 72.000km, wel motorisch niks aan veranderd buiten een Pipercross sportluchtfilter.
Ford S-Max 2.0 Ecoboost
Sport Pack Frozen White + full option + 22" Ace AFF02 wheels Gloss Black

'If a man wants to be called Muhammed Ali... Goddamn, let's respect the man his wish and call the man Muhammed Ali!'
The Crestfallen
 
Berichten: 1519
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 9:38
Woonplaats: Zonhoven

2017 Ford S-Max

Volgende

Keer terug naar Ford S-MAX

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten