Nieuwe fiesta 3 cilinder?!

Discussie over de Ford Fiesta

Moderator: Beheerders

Nieuwe fiesta 3 cilinder?!

Berichtdoor Fiestaz op ma aug 12, 2019 17:44

Heb al vanaf 2010 een fiesta 1600tdci en heel tevreden van, nu was ik al eens gaan kijken naar de nieuwe Fiesta st en Fiesta st line
en dacht ja dit word mijn volgende, tot ik er achter kwam dat ze er een 3 cilinder in gestoken hebben, begrijp ik niet goed zelfs ene verkoper van Ford garage vond dit maar niks?
Ondertussen zie ik dat de diesel versies vignale en st line met 120 PK ook niet meer op de prijslijst staan van ford, zijn er problemen met hun 3 cilinders??
Zal door sparen worden voor de focus st want wie wil er nu een 3 cilinder in zijne ST

Wat vinden jullie hier van?
Fiestaz

Word een Viking

Re: Nieuwe fiesta 3 cilinder?!

Berichtdoor Seb op ma aug 12, 2019 19:57

Die produceert 200 pk bij 6.000 tpm en 290 Nm tussen 1.600 en 4.000 tpm.
Daar kan een mens toch wel al plezier mee maken, niet?
Versta me niet verkeerd zou ook liever ... maja in de huidige wereld waar alles druk gevoed zal worden met minder cilinders als hun voorgangers en dat allemaal om onze kleine aardbol wat groen te houden, zullen we toch geen ander keuzes meer krijgen.
De grote merken doen echt alles om ons nog effe dat langer te laten rijden maar de strijd met de steeds groenere politiek is niet te winnen.
Om met Jim Morrison zijn woorden te eindigen: "this is the end, beautifull friend, this is the end."
2016 Ford Mondeo Vignale
Seb

Berichtdoor smalle op ma aug 12, 2019 20:08

Fiestaz schreef:Heb al vanaf 2010 een fiesta 1600tdci en heel tevreden van, nu was ik al eens gaan kijken naar de nieuwe Fiesta st en Fiesta st line
en dacht ja dit word mijn volgende, tot ik er achter kwam dat ze er een 3 cilinder in gestoken hebben, begrijp ik niet goed zelfs ene verkoper van Ford garage vond dit maar niks?
Ondertussen zie ik dat de diesel versies vignale en st line met 120 PK ook niet meer op de prijslijst staan van ford, zijn er problemen met hun 3 cilinders??
Zal door sparen worden voor de focus st want wie wil er nu een 3 cilinder in zijne ST

Wat vinden jullie hier van?

Als het een Ford Focus ST mk 4 is waar je op doelt moet je der financieel goed voorzitten...38.200 + 1700 biv. :shock:
smalle

2011 Ford Focus

Berichtdoor Dimitri op di aug 13, 2019 10:37

van de 1.0turbo 3cilinders hoor ik toch zeer weinig klachten,...problemen
Dus vermoed dat dit bij de 1.5turbo 3cilinder bij de ST ook wel zo gaat zijn

Heb al mee kunnen rijden met zowel een Fiesta ST 1.6turbo en de nieuwe ST met 3cilinder,
zou de nieuwe ST niet laten staan ivm zijn 3cilinder
Focus RS 2010 No. 4772 / 11500
Afbeelding
Ducati 748 2002
Lml 125cc 4T 2012
Dimitri
Beheerder

2010 Ford Focus RS

Berichtdoor x3rb3ru$ op di aug 13, 2019 10:46

Snap niet goed wat het probleem met 3 cilinders juist is... Ja teveel downsizen kan in sommige gevallen voor extra stress op onderdelen zorgen die er eigenlijk niet voor gemaakt zijn, maar denk dat Ford zijn 3 cilinders wel goed onder de knie heeft. Zijn alvast niet bekend als zijnde rampgevallen, in tegenstelling tot sommige andere vroege 3 cilinders.
Als het gaat over "balans" (niet even verdeeld), wat is er mis met de 5 cilinder Volvo motor die in de vroegere Focus ST en RS'en lag? Die hebben toch een ietwat legendarische status gekregen onder het Ford milieu denk ik, zijn natuurlijk niet te vergelijken met 3 cilinder 1 litertjes maar toch... Ook niets mis mee.
Een klassieke V8 draait trouwens ook niet "in evenwicht" zoals je zou denken, maar daar hoor ik toch ook weinig mensen over klagen.

Als je voor een Fiesta ST gaat kijken en je haakt af omdat er "maar een 3 cilinder" in zit, dan denk ik dat je het geheel niet genoeg apprecieert om te kunnen genieten van het totaalplaatje dat een ST juist biedt. Mensen waren ook skeptisch toen men van een atmosferische 2 liter naar "maar" een 1.6 turbo was gegaan bij de vorige Fez ST's, maar ik kom van de oude naar de nieuwe en heb er geen moment spijt van gehad. En hadden het nu 3 ipv 4 cilinders geweest, had me net geen reet uitgemaakt (hoop en al wat euro's uitgespaard qua wegentaks).
x3rb3ru$

2005 Ford Fiesta

Berichtdoor Matt op di aug 13, 2019 11:43

Ik rij nu een paar maand met de Ford Focus 1.5 Ecoboost 150pk. Dit is ook een 3-cilinder. Wel, tot nu toe héél tevreden van.
In 2e mag ik al op gewestwegen stoppen met optrekken of ik zit boven de snelheidslimiet, en bij het opkomen van een autostrade moet ik stoppen met doorgaan in 3e.
Dus die 3 cilinders verbazen me wel. Vorige wagen was de Focus MK2 met de 1.8 TdCi. Wel, deze rijdt toch wel wat aangenamer en comfortabeler. Sportiviteit is redelijk behouden, gewoon iets "minder" scherp in het algemeen.

Ik zou zeker een degelijke testrit doen met de wagen en motor die je verkiest.
Ford Fiësta sept 2003 --> feb 2011
Opel Corsa feb 2011 --> sept 2011
Ford Focus Francorchamps sept 2011 --> maart 2019
Ford Focus St-Line 1.5 Ecoboost 150
Matt

Berichtdoor DNNSB op do aug 15, 2019 20:50

Ik rijdt met een mk8 ST, en ik moet eerlijk zeggen dat ik vooraf ook nogal wantrouwig was om die 3 cilinder. Maar nu na een jaar in bezit heb ik nog niets van problemen gehad ( zou ook niet mogen ntrlijk). En de 3 cilinder heeft ook een dik geluid. Heb hiervoor de 7.5 gehad en dat was echt teleurstellend qua geluid.
DNNSB

Berichtdoor Fiestaz op wo aug 21, 2019 15:43

DNNSB schreef:Ik rijdt met een mk8 ST, en ik moet eerlijk zeggen dat ik vooraf ook nogal wantrouwig was om die 3 cilinder. Maar nu na een jaar in bezit heb ik nog niets van problemen gehad ( zou ook niet mogen ntrlijk). En de 3 cilinder heeft ook een dik geluid. Heb hiervoor de 7.5 gehad en dat was echt teleurstellend qua geluid.

En zou je die ST aanraden om lange afstanden te doen, ik doe nogal veel roadtrips en de recaro zetels die vond ik nogal smal , en ben zelf ook smal xd?
Natuurlijk is het wel een prachtige auto, maar ik zit ook graag comfortabel als ik 3000 km doe op 2 weken, daar twijfel ik ook een beetje over?
Volgende week in de garage ook eens vragen waarom de 1.5 tdci met 120 PK niet meer op de verkooplijst staat
Fiestaz

Berichtdoor jking140 op do aug 22, 2019 22:49

Fiestaz schreef:
DNNSB schreef:Ik rijdt met een mk8 ST, en ik moet eerlijk zeggen dat ik vooraf ook nogal wantrouwig was om die 3 cilinder. Maar nu na een jaar in bezit heb ik nog niets van problemen gehad ( zou ook niet mogen ntrlijk). En de 3 cilinder heeft ook een dik geluid. Heb hiervoor de 7.5 gehad en dat was echt teleurstellend qua geluid.

En zou je die ST aanraden om lange afstanden te doen, ik doe nogal veel roadtrips en de recaro zetels die vond ik nogal smal , en ben zelf ook smal xd?
Natuurlijk is het wel een prachtige auto, maar ik zit ook graag comfortabel als ik 3000 km doe op 2 weken, daar twijfel ik ook een beetje over?
Volgende week in de garage ook eens vragen waarom de 1.5 tdci met 120 PK niet meer op de verkooplijst staat

Op facebook was er iemand die met zn ST naar antalya gereden is en nix negatiefs iig...

Verschil Focus ST280 VS FiestaST MK8
(focus rijdt wel bergaf)
jking140

2012 Ford Focus

Keer terug naar Ford Fiesta