Auto schokt

Discussie over de Ford Mondeo

Moderator: Beheerders

Auto schokt

Berichtdoor Myxx op za sep 21, 2019 9:44

Hallo,

Sinds enige tijd schokt mijn auto (MK4.5) bij het rustig optrekken tot +- 50 km/u. Er zitten ondertussen 4 nieuwe injectoren in omdat er 2 buiten tolerantie waren.
Vorig jaar preventief koppeling, druklager en vliegwiel laten vervangen.
Ik probeer zelf de oorzaak op te sporen want tijdens mijn 2 Ford garage bezoeken schokte de auto uiteraard zo goed als niet en konden ze niets vast stellen ook na metingen niet.
Wat ze allemaal hebben uitgemeten weet ik niet precies.
Nu was ik zelf aan het denken richting vacuüm lek. Als het koud is buiten heeft hij het erger maar als je goed doortrekt tot voorbij de 50 km/u voel je er niet veel van.
Het lijkt mij logisch (denk ik), hoe minder brand en zuurstof gebruikt word, hoe preciezer de mengeling moet zijn? Als je doortrekt is er veel van beide en zal mss een beetje extra zuurstof van een eventuele lek geen probleem geven.
Een andere mogelijkheid is de EGR klep maar die zo normaal het motor icoontje doen oplichten?
Dus ik zou zelf een vacuüm lek test willen doen. Na opzoeking is een test met rook het eenvoudigst en het wil lukken dat ik een rook machientje heb.
Zou er iemand op de foto kunnen aanduiden waar ik de rook het best inblaas. Ik dacht achter de luchtfilter ? Zo ja waar precies?
Kan er mss ook iemand aanduiden waar de EGR klep zit? Volgens mij vooraan links maar ben niet zeker.

Alvast bedankt voor de hulp.
Grt.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Myxx

Word een Viking

Keer terug naar Ford Mondeo