onderhoud zelf doen

Discussie over de Ford Ranger

Moderator: Beheerders

onderhoud zelf doen

Berichtdoor JoeriH op zo jan 26, 2020 20:20

Hey,

is het de moeite om je onderhoud zelf te doen of naar auto 5 te gaan ipv de ford garage om geld te besparen?
Heb zelf een ranger van 2014.

Grtz
JoeriH

Word een Viking

Re: onderhoud zelf doen

Berichtdoor Theo op zo jan 26, 2020 21:22

Ik vind het onderhoud van de Ranger echt niet duur. +-500€ voor 30 000km of 2 jaar. Laat je onderhoud in een officiële garage doen krijg je ook de pechbijstand er bij. Bij auto 5 kan je daar naar fluiten vrees ik. Zelf? Kan je de boordcomputer zelf resetten? Als je dat niet kan, gaat hij in op een bepaald ogenblik in noodloop.

Ik heb alleszins minder vertrouwen in auto 5 als mijn eigen garage.

Ter inlichting mijn Galaxy I, 1.9tDi kostte me elke 15 000km rond 400€.

De nieuwe 2 liter geven ze maar op aan 10 000km/jaar.
Theo

Berichtdoor JoeriH op ma jan 27, 2020 14:17

Theo schreef:Ik vind het onderhoud van de Ranger echt niet duur. +-500€ voor 30 000km of 2 jaar. Laat je onderhoud in een officiële garage doen krijg je ook de pechbijstand er bij.

Dit heb ik in een andere post ook zien staan, ook van jouw denk ik :wink:

Tot nu toe deed ik de wagen elk jaar binnen voor een onderhoud, het ene jaar koste het mij rond de 400 euro en het andere jaar rond de 600 euro (onderdelen werden dan vervangen die maar om de 2 jaar moesten zeiden ze me).
Mijn ford pechbijstand is telkens ook maar 1 jaar geldig. Nu ik weet dat het om de 2 jaar kan, ik doe ongeveer 15000km/jaar, valt de kostprijs wel mee.

Het zelf doen was maar een idee maar ik snap het wel met de moderne wagens met boordcomputer dat dat niet meer evident is.
JoeriH

Berichtdoor Dimitri op ma jan 27, 2020 14:29

als je het zelf kunt zou ik het zelf doen ipv naar een auto5 te doen,...

olie, oliefilter, luchtfilter,... is geen probleem ivm de boordcomputer ofzo,...
Focus RS 2010 No. 4772 / 11500
Afbeelding
Ducati 748 2002
Lml 125cc 4T 2012
Dimitri
Beheerder

2010 Ford Focus RS

Berichtdoor Roland W op wo jan 29, 2020 9:10

Ik weet niet juist meer hoeveel het was maar bij laatste onderhoud in september kostte het mij ook een stuk minder dan ik verwacht had. En ze waren eerlijk geweest, toen ik hem binnen deed zeiden ze dat het eigenlijk nog niet nodig was en volgens de richtlijnen pas binnen een jaar hoefde maar dat ze het onderhoud wel aanraadden. En ik wil zelf ook dat de ranger toch minstens één keer per jaar onderhoud krijgt dus laten doorgaan. Ook officiële garage (Feyaerts in Gelrode)
Roland W

Berichtdoor Theo op do jan 30, 2020 13:08

JoeriH schreef:
Theo schreef:Ik vind het onderhoud van de Ranger echt niet duur. +-500€ voor 30 000km of 2 jaar. Laat je onderhoud in een officiële garage doen krijg je ook de pechbijstand er bij.

Dit heb ik in een andere post ook zien staan, ook van jouw denk ik :wink:

Tot nu toe deed ik de wagen elk jaar binnen voor een onderhoud, het ene jaar koste het mij rond de 400 euro en het andere jaar rond de 600 euro (onderdelen werden dan vervangen die maar om de 2 jaar moesten zeiden ze me).
Mijn ford pechbijstand is telkens ook maar 1 jaar geldig. Nu ik weet dat het om de 2 jaar kan, ik doe ongeveer 15000km/jaar, valt de kostprijs wel mee.

Het zelf doen was maar een idee maar ik snap het wel met de moderne wagens met boordcomputer dat dat niet meer evident is.

De officiële onderhoudsprijzen van Ford. De Ranger vind je hier. Daar staat ook duidelijk
Ford Assistance tot aan volgend verplicht onderhoud

De nieuwe Raptor met 2 liter bi turbo heeft een andere regeling. Daar zal de Ford assistance inderdaad maar 1 jaar zijn omdat er na 1 jaar of 15 000km een 'inspectie' dient te gebeuren. Kost overigens maar 41€. Kan je niet verwachten dat een garage daar veel voor gaat doen.

Bij een onderhoud volgens Ford kreeg ik ook een volledig verslag. Wat er gedaan was, profiel banden, .... Ik weet dus ook al dat ik op 120 000km voor het eerst nieuwe remblokken zal nodig hebben. Vind ik niet slecht voor een automaat.

Roland W schreef:Ik weet niet juist meer hoeveel het was maar bij laatste onderhoud in september kostte het mij ook een stuk minder dan ik verwacht had. En ze waren eerlijk geweest, toen ik hem binnen deed zeiden ze dat het eigenlijk nog niet nodig was en volgens de richtlijnen pas binnen een jaar hoefde maar dat ze het onderhoud wel aanraadden. En ik wil zelf ook dat de ranger toch minstens één keer per jaar onderhoud krijgt dus laten doorgaan. Ook officiële garage (Feyaerts in Gelrode)

Bij mij is het minder dan 1,5 jaar. Ik kom aan 20 à 22 000km/jaar. Ik vermoed dat het dit jaar meer gaat zijn.
Theo

Keer terug naar Ford Ranger