Transit Custom achteruitrijcamera

Technische discussie over interieur

Moderator: Beheerders

Transit Custom achteruitrijcamera

Berichtdoor Krissie op di maart 10, 2020 16:50

Sinds kort is de Ford familie op mijn oprit uitgebreid. Naast een 2016 Mondeo Vignale en een 2018 Kuga ST-Line, staat er nu een 2014 Transit Custom Multi Use bij.
De Custom is de Limited versie, welke standaard al zeer goed is uitgerust en er bovendien ook nog een van aantal extra opties is voorzien, maar helaas geen camera, hetgeen voor mij wel handig zou zijn, gezien ik regelmatig een aanhangwagen dien aan te koppelen.

Aan after market camerasystemen geen gebrek op internet, maar tijdens mijn zoektocht, kwam ik er gaande weg achter dat ik niet zo zeer een complete set (camera + aparte monitor) dien te kopen, maar dat ik het beeld van de camera kan laten verschijnen op de display in de centrale middenconsole.
In dit geval dient echter eerst nog wel de camerafunctie geactiveerd worden via Forscan. Ik heb hiervoor een filmpje gevonden op Youtube, waarin dit wordt voorgedaan bij een ander model voertuig dan het mijne.

https://www.youtube.com/watch?v=6ZTwHeQ2Iqg

Nu vroeg ik me af of de mensen die hier op het forum zitten en ervaring hebben met het uitvoeren van modificaties via Forscan mij kunnen bevestigen of dit werkt (en het dus al gedaan hebben bij dit type wagen) of zo niet hoe het wel kan en of er eventueel mensen zijn (bij voorkeur uit Oost-Vlaanderen / Antwerpen) die bereid zijn om te helpen bij deze aanpassing aan mijn Transit Custom.
Krissie

Word een Viking

Keer terug naar Technisch > Interieur